Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای معتقد است محاسبه هزینه حقوق راننده در هر کیلومتر نشان می‌دهد در صورت اجرای صحیح تن-کیلومتر منافع ذی‌نفعان بخش حمل و نقل کالا به‌صورت دقیق و شفاف دیده خواهد شدبو همین موضوع تلاش برای اجرای صحیح تن کیلومتر را ضروری می‌کند.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با محاسبه هزینه حقوق رانندگان کامیون و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، گفت: باید در نظر داشت حقوق و دستمزد رانندگان کامیون تا کنون بر مبنای توافق مالک و راننده بوده است و هیچ‌گونه قانون مشخصی ندارد به طوری‌که بعضی افراد به‌صورت درصدی و بعضی به‌صورت حقوق ثابت ماهانه همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تعمیر و نگهداری یک کشنده در هر کیلومتر چقدر هزینه دارد؟ دلایل پنهانِ ناتوانی فرسوده‌سواران برای نوسازی ناوگان هزینه سوخت ناوگان حمل کالا در هر کیلومتر چقدر است؟ خودداری کارخانجات فولاد از اجرای تن-کیلومتر

این راننده کامیون با بیان این‌که در اینجا مبنای محاسبات عرف معمول و تلفیقی از هر 2 روش جهت رسیدن به یک عدد واقعی است، افزود: در محاسبات تن کیلومتر حقوق + بیمه راننده برای پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر در سال ماهانه برابر با ۶ میلیون و 500 هزار تومان است که با ضرب این عدد در 12 (12 ماه) عدد 78 میلیون به دست می‌آید که این 78 میلیون تومان سالانه برای پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتری مزد راننده می‌باشد.

وی تاکید کرد: اگر  78 میلیون را بر 100 هزار تقسیم کنیم، عدد 780 تومان به دست می‌آید، 780 تومان هزینه مزد راننده در هر کیلومتر برای یک کشنده با ۲۲ تن بار است که با تقسیم عدد 780 بر 22 عدد 35.4 حاصل می‌شود و می‌توان گفت هزینه مزد راننده به ازای یک تن در یک کیلومتر حدود ۳۵.۵ تومان است.

به گزارش تین نیوز، خیرمند افزود: یعنی در مسافت ۲۰۰ کیلومتری مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر، 156 هزار 200 تومان (22*35.5*200=156200) است که این عدد در مسافت 400 کیلومتری (400*35.5* 22= 312400) به 312 هزار و 400 تومان می‌رسد یعنی هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر 312 هزار و 400 تومان است.

این راننده کامیوندار خاطر نشان کرد: در مسافت ۶۰۰ کیلومتری مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۶۰۰ کیلومتر 468 هزار و 600 تومان ( 600*35.5*22= 468600) و در مسافت 800 کیلومتری  هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار با پیمایش ۸۰۰ کیلومتر 624 هزار و 800 تومان (800*35.5* 22=624800) است.

وی این عدد را در مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری 781 هزار تومان ذکر کرد و گفت:  هزینه مزد راننده کشنده با ۲۲ تن بار برای پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر هزار تومان (1000*35.5*22= 781000) است.

به گزارش تین نیوز، خیرمند افزود: باید توجه داشت این محاسبه زمانی می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد که تن کیلومتر به‌صورت صحیح در همه مسیرها اجرا شود و در شرایط فعلی نمی‌تواند مبنای مناسبی برای توافق طرفین باشد.

او عنوان کرد: همچنین این محاسبات بر مبنای ظرفیت تعریف شده تن-کیلومتر یعنی ۲۲ تن انجام شده است و کشنده با ظرفیت بیشتر، حقوق راننده را نیز افزایش می‌دهد.

وی گفت: این محاسبه بر اساس پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر با بار محاسبه شده است، کاربری‌هایی همچون تانکر و بونکر که یک سر خالی کار می‌کنند تا زمانی که ضرایب بارگیر در تن کیلومتر اجرا نشود، طبق توافق مالک و راننده محاسبه می‌شود.

این راننده کامیوندار افزود: این محاسبه برای شناخت تاثیر هزینه دستمزد راننده در شاخص تن کیلومتر بوده و بار دیگر نشان می‌دهد در صورت اجرای صحیح تن کیلومتر منافع ذی‌نفعان به‌صورت دقیق و شفاف دیده شده، لذا همه باید برای اجرای صحیح تن کیلومتر تلاش کنند.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دستمزد رانندگان تن کیلومتر شاخص تن کیلومتر حمل و نقل تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

رییس پلیس راه البرز از بارش پراکنده باران در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "پیمان کرمی" افزود: اکنون در جاده کرج - چالوس شاهد بارش باران هستیم که سبب لغزندگی سطح محوره شده است.

وی بیان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

رییس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • گره اندر گره
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس