Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@06:53:12 GMT

دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۰۵۳

دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد

خبرگزاری مهر: به نقل از یورک آلرت، شدت ابتلای افراد به کووید۱۹ متفاوت است اما هیچ کس دلیل آن را نمی داند. درهمین راستا محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد با همکاری موسسات دیگر انحرافات و نقص های ایمونولوژیکی را بررسی کرده اند که به نظر می رسد در شدت ابتلا به کووید ۱۹ تاثیرگذار است.

این تمایزها ممکن است ناشی از واکنش ذاتی و تکاملی سیستم ایمنی بدن انسان به ویروس SARS-CoV-۲ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم ایمنی بدن که در تمام موجودات وجود دارد به سرعت ویروس و پاتوژن های دیگر را ردیابی می کند. این سیستم به محض ردیابی هر ویروس به سرعت و بدون سنجش دقیق به ویروس ها حمله می کند. بالی پولندران استاد پاتولوژی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی استنفورد و همچنین محقق ارشد این پژوهش می گوید: یافته های تحقیق ما نشان می دهد سیستم ایمنی چگونه در مواجهه با عفونت ویروس کرونا منحرف می شود و به وخیم شدن بیماری منجر می شود و همچنین به درمان های بالقوه مختلفی اشاره می کند.

در این پژوهش محققان واکنش سیستم ایمنی بدن ۷۶ فرد بیمار و ۶۹ فرد سالم را سنجیدند. آنها متوجه افزایش سطح مولکول هایی شدند که منجر به التهاب در خون بیماران بدحال کووید۱۹ می شود. ۳ مورد از مولکول های شناسایی شده در بیماری های دیگر نیز به التهاب ریه منجر می شدند اما تاکنون قبلا در موارد عفونت های کووید۱۹ مشاهده نشده بود.

این سه مولکول و پذیرنده های آنها نشان دهنده هدف ها درمانی در مقابله با کووید۱۹ هستند.

همچنین محققان با سطح بالایی از رسوبات میکروبی مانند دی ان ای باکتری و مواد دیواره سلول در خون بیماران بدحال کووید۱۹ کشف کردند. میزان وخامت حال بیمار با توجه به افزایش میزان رسوبات خون او و همچنین مواد التهاب زا در گردش خود او نیز بیشتر می شد.

این یافته ها در موارد بدحال کووید ۱۹ نشان می دهد محصولات باکتری هایی که به طور معمول فقط ممکن است در اماکنی مانند روده، ریه ها و گلو به جریان خون راه یابند، به افزایش التهابی منجر می شوند که از طریق جریان خون به همه جای بدن منتقل می شود.

در کنار این موارد پژوهش نشان داد به طور متناقض، سلول‌های اصلی سیستم ایمنی بدن در خون بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با وخیم‌تر شدن بیماری، فلج می‌شوند و این سیستم به جای آنکه در مواجهه با وجود ویروس‌ها یا باکتری ها تحریک شود، عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد.

پولندران در این باره می گوید: یکی از رازهای بزرگ ابتلا به عفونت کووید۱۹ آن بود که چرا شدت ابتلای برخی افراد به کووید۱۹ بالا است و برخی دیگر خیلی سریع از بیماری بهبود می یابند. اکنون ما چشم اندازی به آنچه در بدن اتفاق می افتد در اختیار داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیماران کرونایی کرونا سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب