Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@21:19:01 GMT

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۷۵۹

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر خوشی درباره واکسن کرونا وجود دارد، گفت: حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملاً در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است.   وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده‌ای است که تا به حال مشابه آن در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر بهداشت گفت: ما هم برای اینکه از دنیا عقب نیافتیم همزمان با دنیا در شرکت‌های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی کارهای واکسن را آغاز کردیم.   وی گفت: امروز می‌گویم که در سه چهار مورد این همکاری چند جانبه واکسن پیشرفت‌هایی داشته است و این واکسن‌ها مراحل مدل حیوانی را پاس کرده است و وارد کارآزمایی بالینی شده است. اما اینکه این واکسن و یا واکسن‌های جهانی چه زمانی به بازار می‌آید مورد تردید است.   نمکی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید واکسن هم اقدامات لازم انجام شده و در مجمع جهانی که سازمان جهانی بهداشت برای واکسن تشکیل داده است سبد خودمان را در صف خرید گذاشته‌ایم تا برای شهروندانمان بخریم.   وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که تا واکسن و داروی موثر برای کروناویروس نیامده است به همه مردم تاکید کنید که شستن دست‌ها، اجرای شیوه‌ها نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا کرونا سعید نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و یکمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در شهر «جیانگ یئن» با حضور تمامی اعضا و به ریاست «گائو ژیدان» رئیس فدراسیون جهانی و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیأت رئیسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ صورت جلسه چهلمین نشست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی و شانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی که هر دو رویداد سال گذشته در تگزاس برگزار شده بود، به تأیید اعضا رسید. سپس «ژان کیوپینگ» دبیرکل فدراسیون جهانی، گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش رو ارائه داد. وی همچنین یادآور شد؛ با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند؛ بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور ۳۸ کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی «تایچی» در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهاما ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. در این نشست مقرر شد؛ میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۶ جوانان داکار سنگال را خواهد داشت

درخواست امارات برای عضویت در فدراسیون جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی از سوی رؤسای کمیته فنی، کمیته داوران و کمیته اخلاق ارائه و مورد تأیید قرار گرفت. در پایان این نشست؛ علی‌نژاد با «گائو ژیدان» وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت‌وگو و مذاکراتی را داشتند.

همچنین مهدی علی‌نژاد عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو به عنوان یکی از اعضای سه نفره کمیته نظارت بر برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی معرفی شد.

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی در شهر» «جیاینگ یئن» چین آغاز شده است.

کد خبر 6087261

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو