Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبایی خبرنگاران با روحیه حق گویی و مطالبه گری را مجاهدانی عظیم در عرصه فرهنگ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا آبایی» امروز ( چهارشنبه، ۲۲ مرداد) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی برگزار شد، تصریح کرد: خبرنگاران در شرایط سخت براساس عدالت به بهترین شیوه و دقیق ترین روش مسئولیت آگاهی رساندن به جامعه را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: یکی از شاخصه های اصلی کار خبرنگاری که مقام بالای فرد را می رساند، رسالتی است که به‌عنوان یک روشنگر آگاه به مسائل جامعه دارد.  

 

وی تاکید کرد: مسئولیت پذیری، تعهد، اخلاق مداری و دلسوزی یکی از مباحثی است که فرد باید برای رسیدن به درجه خبرنگاری داشته باشد.

 

آبایی با بیان اینکه خبرنگار نباید سطحی نگر باشد، خاطرنشان کرد: آنچه باید در زندگی شما تجلی یابد و براساس آن گام بردارید، وجدان بیدار شماست که موجب می شود تصویری عمیق از تمامی مسائل ایجاد کنید. باید در همه زمینه ها به عنوان کارشناسی دقیق عمل کنید تا بتوانید خبرنگار و رسانه ای برتر باشید.

 

وی در ادامه استفاده از خبرنگاران را ظرفیتی ارزشمند برای توسعه دریایی اعلام کرد و افزود: کمک شما در افزایش راندمان کاری ما بسیار موثر بوده و موجب می شود در این زمینه به موهبتی بزرگ دست یابیم.

 

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه کشور در بدترین شرایط تحریمی خود قرار دارد، متذکر شد: در حال حاضر انتقال ارز با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و در حالیکه صاحبان کالاها و تامین کنندگان مایحتاج به سختی تلاش می کنند باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، تجارت دریایی انجام شود.

 

آبایی با بیان اینکه متاسفانه برای تغییر مسیر کالایی از آهن آلات و غلات، خدمات به‌روزی نداریم، تصریح کرد: هم اکنون در حال مونتاژ دو دستگاه مکنده ، یک دستگاه جرثقیل یکصد تنی و یک دستگاه جرثقیل 25 تن هستیم و امیدواریم با تعمیر اساسی جرثقیل های از رده خارج اقدامات مناسبی در سطح تجهیزات دریایی انجام گیرد.

 

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی گیلان سپس یادآور شد: در بخش تجهیزات بندری برخی نیاز به بازسازی کامل دارند اما متاسفانه به دلیل شرایط خاص حاکم بر بندر در هزینه‌کرد با مشکل مواجه هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این بندر حدود 300 نفر مشغول فعالیت هستند که با توجه به شرایط کنونی شاید استفاده از همه این افراد ضروری نباشد اما به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناگزیریم از این افراد استفاده کنیم.

 

وی درآمد شرکت های خصوصی را در حد تامین نیازهای هزینه های پرسنلی دانست و یاد آور شد: در تعمیر، نگهداری و تامین تجهیزات جدید به‌دنبال استفاده از تسهیلات ارزان قیمت هستیم اما متاسفانه باتوجه به شرایط کشور و نوع تجهیزاتی که باید در بنادر مورد استفاده قرار گیرد به خارج از کشور وابسته هستیم.

 

آبایی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد و مجتمع فنی و حرفه ای امضا کردیم ساخت این قطعات بر عهده شرکتهای دانش بنیان گذاشته شده تا گامهای موثری در ساخت تجهیزات تخصصی بندری برداشته شود.

 

وی متذکر شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سایر بنادر حاشیه خزر در وضعیت بهتری قرار داریم و توانستیم جهت بهبود وضعیت بین دستگاه‌های مرتبط با ترخیص کالا تعامل ایجاد کنیم.

 

آبایی اجرای طرح های مارینای دریایی، صنایع دریایی و کشتی سازی را برنامه های آتی این اداره کل عنوان کرد و افزود: با تحقق این دو مقوله در انزلی بندر از حالت تک بعدی خارج شده و اشتغال پایدار ایجاد می شود.

 

وی همچنین از تدوین طرح جامع بازرگانی انزلی برای سال 1404 خبر داد و گفت: مشاوران به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته اند و در همه زمینه ها نقشه راه برای استفاده از جانمایی بندر، واگذاری اراضی، جذب سرمایه گذار ، ایجاد صنایع لوجستیکی و صنایع جانبی خدمات دریایی تدوین شده و در این راه به کمک خبرنگاران در امر اطلاع رسانی دقیق نیاز داریم.   

شایان ذکر است در این برنامه مدیر کل بنادر و دریانوردان استان گیلان از فعالان رسانه در حوزه دریایی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار تقدیر بعمل آورد.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی گیلان روز خبرنگار بندر انزلی توسعه گردشگری بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایبت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در خیابان ها، مساجد و تکایای آذربایجان غربی با شکوه خاصی برگزار شد.

دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در خیابان‌های شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرستان ارومیه گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری در قالب دسته های سینه زنی و شاه حسین گویی عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی شاه حسین گویی نیز توسط مردم ولایی و عزادار ارومیه با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است