Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بیان کرد: در عرصه اجتماعی تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

او افزود: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت فعالاته و موثر مردم در همه عرصه‌ها و حیطه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که توسعه پایدار، بدون همراهی و هم‌افزایی همگانی مقدور نیست.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: در عرصه اجتماعی نیز، تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

خورشیدی عنوان کرد: تشکل‌های اجتماعی به عنوان حلقه اتصال دولت و ملت و با اتکا به سرمایه اجتماعی خویش و با شور و نشاط و انگیزه دوچندان، ظرفیت‎های تازه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور می‌آفرینند.

او تاکید کرد: نامگذاری ۲۲ مرداد، به عنوان روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فرصت مغتنمی به منظور توجه دادن همه ارکان نظام تصمیم‌گیری کشور و آحاد جامعه به اهمیت جایگاه و نقش و تاثیرگذاری تشکل‌ها و سمن‌ها در عرصه‌های گوناگون اجتماع است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در این میان، کارکرد نسبتا موفق تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در کشور و استان ما که با ورود به عرصه‌ها و بزنگاه‌های گوناگون شکل گرفته و توانسته‌اند در کنار دولت، یاری‌گر مردم و جامعه هدف خویش باشند، مهر تاییدی بر رویکرد درست دولت تدبیر و امید در اهتمام و اعتماد به تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد است.

خورشیدی گفت: بنابراین می‌طلبد، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی نیز با بهره‌گیری از این فرصت، با افزایش کارآیی و اثربخشی، نسبت به نقش و تاثیرگذاری افزون‌تر خویش، اهتمام ویژه‌ای بورزند. 

او تاکید کرد: در این مقطع حساس نیز که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، مشکلات و تنگنا‌های فراوانی برای اقشار گوناگون جامعه در زندگی، معیشت و کسب و کار آنان ایجاد گردیده، حضور فعالانه و موثر تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در دستگیری از همنوعانشان، جلوه درخشانی از همیاری و همدلی همگانی را در سطح استان به منصه ظهور رساند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه اجتماعی سرمایه اجتماعی ویروس کرونا تشکل های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه‌های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست تخصصی فعالان حوزه تعلیم و تربیت که با حضور رئیس ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با تبریک هفته و روز معلم به اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم جایگاه خود را یافته و وزارت کشور نیز نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد.‌ 

استاندار سمنان با اشاره به تجربه موفق مردم سپاری امور گفت: واگذاری امور و برنامه ها به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به توانمندی های غنی نیروی انسانی استان گفت: استان سمنان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی بسیار خوب و ارزشمند است که باید از این توانمندی استفاده کرد. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: باید تلاش کرد تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری موفق و اثرگذاری در این خصوص داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.‌ 

هاشمی در پایان سخنان خود با بیان سه مشکل اساسی استان سمنان در حوزه تصادفات، جمعیت و آب گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه است که باید در این خصوص اقدامات موثر و راهبردی صورت گیرد.‌ 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد