Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرکت و گام دوم رزمایش همدلی مومنانه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی مثل کانون های مساجد از عیدغدیرخم با تجربه گام اول و انگیزه جدید آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رزمایش همدلی مومنان و کمک به معیشت مردم در ایام کرونا حرکت ماندگار و تجلی گاه وحدت و همبستگی ملی در رفع نیازهای جامعه بود که تشکل های مردمی با بکارگیری تمامی ظرفیت های مردمی و حمایت اجتماعی در این مسیر گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم در گذشته به صورت فردی کمک های زیادی را برای نیازمندان و رفع چالش های اجتماعی برمی داشتند اما اینگونه که امسال در حوزه کرونا اتفاق افتاد تاکنون تجربه ای کمتر وجود داشت که به صورت سازمان یافته این اقدام صورت بگیرد.

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان همزمان و همسو با حرکت نهادهای مردمی در مسیر ارائه خدمات بشردوستانه شامل توزیع بسته های معیشتی، تولید ماسک و توزیع مواد بهداشتی در گام اول فعالیت خود را شروع کردند و این روزها نیز با تاب و توان بیشتری در این عرصه به صحنه آمده اند.

 

مشارکت جوانان در مقابله با کرونا یادآور دوران جوانان دفاع مقدس

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: رزمایش طوفان همدلی جوانان استان اصفهان با تهیه ۳۵ هزار بسته حمایتی توسط جوانان استان اصفهان در روزهای اول شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

 

«عباس مرادیان» با بیان اینکه در مرحله اول 10 هزار ماسک و  لباس و انجام خدمات داوطلبانه در حوزه بهداشتی مثل ضدعفونی کردن مراکز عمومی توسط جوانان در قالب سازمان های مردم نهاد صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این حرکت همچنان ادامه دارد و از عیدسعید غدیرخم حرکت و شور جدیدی پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: این مشارکت و فعالیت جوانان در شرایط بحرانی کشور، فعالیت جوانان در دوره دفاع مقدس را یادآوری می کند که باید همواره به نقش این قشر در شرایط مختلف توجه داشت.

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و مشاوره سازمان های مردم نهاد در وضعیت کرونایی ادامه دارد، گفت: از فضای مجازی برای ارائه خدمات استفاده می شود.

 

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان بر اساس ظرفیت و توان خود و تخصص و مشارکت اعضا فعالیت های خود را در عرصه کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین کاهش آسیب های آن اجرا می کنند.

 

فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری اصفهان در تولید ماسک

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به فعالیت های کانون ها در حوزه رزمایش مومنان و فعالیت های عرصه کرونا، گفت: فعالیت 500 کانون در تولید ماسک، تهیه بسته های معیشتی و اقدامات فرهنگی در فصل بهار انجام و این روند ادامه دارد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با بیان اینکه 1500 کانون استان در حوزه اطلاع رسانی برای کرونا فعال بوده اند، افزود: تهیه ماسک و توزیع بسته ها و اقلام بهداشتی از فعالیت های اعضای این مراکز با محوریت مساجد بوده است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های محله با رویکردهای اعتماد سازی، شبکه سازی و جریان سازی حرکتی جهادی به منظور مواسات و همدلی ملت ایران انجام می دهند.

 

حجت الاسلام نیستانی همچنین به کمک های بهداشتی و معیشتی به مناسبت نیمه شعبان اشاره و تصریح کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان هزینه های برنامه های ویژه نیمه شعبان را به کمکهای بهداشتی و معیشتی اختصاص دادند.

 

وی یادآورشد: بیش از هزار برنامه حمایتی، فرهنگی و اجتماعی برای گام دوم رزمایش همدلی مومنان توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیش بینی شده که در حال اجرا می باشد.

 

فعالیت مردمی کانون مساجد ارزش گذاری و حمایت شود

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تیران و کرون با اشاره به مشارکت اجتماعی اعضای کانون های مساجد در عرصه های فرهنگی و هنری و نقش ویژه آن ها در جهاد کرونایی گفت:  فعالیت اعضا و مدیران کانون های مساجد قابل توجه است اما ارج گذاری مسئولان به این حوزه متناسب با اقدامات این مراکز نیست.

 

«اقبال صالحی» افزود: بیش از هفت هزار و 500 ماسک در اوایل امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا توسط کانون های مساجد تیران و کرون تولید و عرضه شد و این مراکز برای آموزش، فرهنگسازی و کمک و حمایت از مردم نیازمند گام های اساسی برداشتند که این روند ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه حمایت و ایجاد دلگرمی برای اعضای این تشکل ها لازم است، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجونان عضو کانون های مساجد با دلسوزی و انگیزه خوبی در گام اول همدلی مومنانه وارد شدند و این انرژی و توان وجود دارد اما باید بیش از گذشته از آن ها حمایت کرد  بستر را برای آن ها فراهم ساخت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تیران و کرون یادآورشد: تشکل های مردم نهاد با اعتمادسازی در حوزه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نظر و حمایت خیرین و عموم مردم را برای تحقق برنامه های خود جلب کرده اند که این اعتماد را باید حفظ کنند.

 

همبستگی همگانی برای نقش آفرینی در دوران کرونا

 

همه و همه با تمام وجود و انگیزه برای خدمت به مردم به صحنه آمدند و این بار این مشارکت در قالب سازمان های مردمی متبلور شد که جایگاه نهادهای مردمی و همچنین همبستگی ملی را نمایش می دهد.

 

در گام دوم رزمایش همدلی مومنانه شور و مشارکت و اخلاص در عمل ها بیشتر می شود و نتایج آن را برای توسعه ملی خواهیم دید.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: گام دوم رزمایش کمک مومنانه سازمان های مردم نهاد جوانان سازمان های مردم نهاد اصفهان کانون های مساجد گام دوم رزمایش همدلی سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان کانون های مساجد همدلی مومنانه کانون ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور عصر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و یکمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است. خواهشمند هستم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این منطقه تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این منطقه حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: باید تلاش شود تا در راستای احیای بافت فرسوده شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی آر تی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل و نقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی پور با بیان اینکه در منطقه ۲ نیز دچار عقب ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی و … در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد امسال با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود. همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند. این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد عملی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 6097227

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد