Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:38:54 GMT

افزایش ۳۳ درصدی تولید شیر خام در مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۰۳۱

افزایش ۳۳ درصدی تولید شیر خام در مرودشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به افزایش تولید شیر خام در مرودشت، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه کارت شیر از ابتدای امسال شاهد افزایش ۳۳ درصدی تولید شیر در شهرستان هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بالغ بر ۲۰۰ هزار تن شیر خام تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، افزایش جمعیت گاو اصیل در واحد‌های دامی و افزایش تعداد واحد‌های دامی را علت اصلی رشد تولید شیر دانست.

این مقام مسئول اضافه کرد: شیر تولیدی بوسیله ۲۲ مرکز جمع آوری شده و عمدتا به شرکت پگاه و مقداری نیز به شرکت‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان و سایر نقاط استان و استان‌های همجوار منتقل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: ۶ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان وجود دارد که در زمینه تولید فرآورده‌های لبنی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: شیر تولیدی متعلق به ۸۶۱ دامدار و ۷۸ هزار راس دام سنگین است و مقدار ناچیزی شیر نیز بوسیله دام سبک تولید می‌شود که تنها به مصرف خانوار می‌رسد.

رحیمی ادامه داد: شهرستان مرودشت مقام نخست تولید شیر و مقام سوم تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در استان فارس را دارا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیر خام تولید شیر تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان