Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج شهین باهر امروز در دیدار مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار کرد: ارتقای فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و افراد است که باید از ظرفیت‌های پژوهشگران نیز در این زمینه بهره برد.

او با بیان اینکه اماکن آموزشی و تاریخی ظرفیت مناسبی برای پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان است، اعلام کرد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انعقاد می‌کنیم تا اهداف فرهنگی شهر عملیاتی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین باهر با اشاره به تکالیف فرهنگی شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری به نوبه خود تکالیف ویژه ای در بحث فرهنگی دارد و در ارتقای کمی و کیفی مسائل فرهنگی و هنری پیشقدم است.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به تجهیز خانه تاریخی استاد سلطانی به عنوان مرکز تبریزپژوهی، گفت: مقرر شده است خانه تاریخی استاد سلطانی به عنوان مرکز تبریز پژوهی مورد استفاده قرار بگیرد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان امضا می‌کنیم.

او در پاسخ به سوالی در زمینه همکاری شهرداری تبریز در بزرگداشت استاد شهریار نیز گفت: موضوع بزرگداشت روز استاد شهریار نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و افراد دارد و بر همین اساس در شورای شهر و کمسیون فرهنگی بحث و بررسی شده تا با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در چارچوب مشخص صورت گیرد.

او افزود: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های فاخری برای شهریار ملک ادب برگزار کنیم.

کد خبر 4997488

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تبریز شهردار تبریز تبریز ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم محرم 99 آمار کرونا ماه محرم گرگان شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند هنر و ادب آذربایجان بنیاد فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز