Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:21:33 GMT

تاثیر کرونا برمالیات؛ ارسال اظهارنامه مالیاتی تا ۳۱ مرداد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۷۳۳

تاثیر کرونا برمالیات؛ ارسال اظهارنامه مالیاتی تا ۳۱ مرداد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: صاحبان مشاغل در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیک ارسال کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با توجه به اینکه 90 درصد از هزینه‌های جاری دولت از مالیات تامین می‌شود، مالیات نقش مهمی در امور اقتصادی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز مهدلو امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح سازوکار مالیاتی پرداخت و اظهار داشت: ماده 100 قانون مالیاتی شامل سه گروه می‌شود که اگر گروه دوم و سوم، سال گذشته مالیات آنها قطعی ومیزان آن از 0 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان درج شده باشد امسال هم به همان میزان پرداخت می‌کنند. اگر از 2 میلیون تا 5 میلیون باشد با افزایش 4 درصد مالیات آنها اضافه می‌شود و از 10 میلیون تومان به بالا 12 درصد و بیشتر اضافه خواهد شد.

وی افزود: طبق آمار از 218 هزار مشاغلی که مشمول مالیات هستند، 50 درصد آنها براساس مالیات سال قبل، میزان مالیات امسال آنها صفر بوده است. امسال این امر یک اتفاق جدیدی و برای اولین بار رخ داده که طبق قانون مصوبه اصلاحیه برآورد وجود ندارد و تا سه سال این قانون تمدید شده است و باید درآمدهای واقعی خودشان را در اظهارنامه‌ها قید کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: البته مرزی را گذاشتند و گروه‌های دوم و سوم که مالیات سال گذشته آنها مبنا قرار گیرد و کسانی باید از طرح استفاده کنند که مجموع دریافتی آنها زیر 990 میلیون تومان باشد.توصیه ما به فعالان اقتصادی این است که بررسی کنند اگر فروش سال 98 و سال جاری با وجود کرونا به 990 میلیون تومان می‌رسد از آین ماده 100 استفاده کنند و البته قیمت واقعی را درج کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که فروش گروه دوم و سوم بالای 990 میلیون تومان است و فارق از اینکه مالیات آنها چه مقدار است به هیچ وجه از این دستور العمل استفاده نکنند، زیرا سازمان مالیاتی با بانک‌های اطلاعاتی چک می‌کنند و بازهم اظهارنامه را با اینکه در چهارچوب نبوده قبول می‌کند و خود اظهاری تلقی می‌شود.

مهدلو ادامه داد: گروه اول و دو که شامل اشخاص حقوقی ودفاتر هستند تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اظهارنامه‌ای که متکی به دفاتر فروش و هزینه است را اعلام کنند. همچنین پیش‌بنی می‌کنیم شهرستان‌های کوچک که فروش زیر 990 میلیون تومان داشته باشند که باید از ماده 100 استفاده کنند و در غیر این صورت درامد واقعی خود را بنویسند و ریسک نکنند.

صاحبان مشاغل در سال جاری با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، تا 31 مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

تجهیز مالیات به بانک اطلاعاتی

وی در خصوص تجهیز اداره مالیات به بانک اطلاعاتی گفت: بیش از 50 درصد اطلاعات حساب اشخاص در این بانک در اختیار ما قرار دارد و افراد حتی اگر به طور صحیح دارایی خود را اعلام نکنند ما در این بانک بررسی و در صورت اشتباه حتی مشمول جریمه خواهند شد. از سویی دیگر در صورت معامله و داد وستد، هر دو طرف مکلف هستند که در سامانه 169 اعلام کنند و از این طریق ما به اطلاعات بانکی دسترسی پیدا کنیم. برای نمونه فردی اظهارنامه‌ای تنظیم و اطلاعات صحیح را درج نمی‌کند و سیستم این پرونده پر ریسک را خارج و جرائم کتمان دارایی را نیز مشمول آن می‌کند.

نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌360 هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی استاستفاده از ظرفیت ماده 100 مالیات الزامی نیست/ توصیه به صنوف برای رعایت پروتکل هامهلت دوباره به مودیان؛ ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی تا پایان مرداد تمدید شد

مدیر کل سازمان مالیات استان اصفهان در خصوص بخشودگی جرائم و حمایت از تولیدکنندگان گفت: در سه سال گذشته بسته حمایتی ارائه دادیم که دوسال گذشته فقط تولیدی‌ها و غیر تولیدی‌هایی که بیش از 50 کارگر داشتند شامل آن می‌شدند و بخشودگی صد درصد بود. اما سال جاری با بحث کرونا تسهیل را حداکثر انجام دادیم و بخشودگی بر اساس مودیان اگر اصل مالیات را تا پایان مهرماه سال گذشته نقدا می‌پرداختند جرائم آنها بخشوده می‌شد.

وی افزودک به همین تناسب با گذشت ماه‌ها این میزان برای تولیدی‌ها 2 درصد و واحد غیر تولیدی 4 درصد کسر می‌شد. به عبارتی اگر یک واحد تولیدی بدهی مالیاتی داشته باشد و در مرداد ماه پرداخت کند 2 درصد جرائم را می پردازد و بقیه بخشوده می شود و غیر تولیدی 86 درصد آن بخشودگی داشت بنابراین بخشودگی بر اساس مصوبه برای غیر تولیدی هر ماه 4 درصد کم می‌شود.

8 درصد از سهم پرداخت مالیات متعلق به استان اصفهان است

مهدلو میزان مالیات وصول شده کل کشور را 141 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که سهم استان 8 هزار500 میلیارد تومان بوده است و افزود: بعد از تهران دومین استان از لحاظ پرداخت مالیاتی هستیم و حدود 8 درصد وصولی کل کشور سهم استان اصفهان در سال گذشته بوده و در سال جاری 11 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و در واقع این میزان پیش‌بینی می‌شود که وصول پیدا کند.

وی افزود: با اجرای قانون ماده 97 هدف این بوده که از فرار مالیاتی جلوگیری شود. بیش از 40 هزار میلیار تومان معوقه در کل کشور از بین 700 پرونده فرار مالیاتی شناسایی شده است. مالیات حقوق بگیران چه دولتی وچه خصوصی از مالیات مشاغل بیشتر بوده است و این امر نشان می‌دهد که مالیات‌های واقعی را نتوانستیم بگیریم.

مدیر کل سازمان مالیات در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: به محض ابلاغ و در اختیار قرار دادن بانک اطلاعتی، ما شروع به اخذ مالیات می‌کنیم اما مالیات بر مغازه‌های خالی مطرح نیست و فقط خانه های خالی عنوان شده است.

انتهای پیام/169/ش

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ مالیات الزامی نیست/ توصیه به صنوف برای رعایت پروتکل ها مهلت دوباره به مودیان؛ ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی تا پایان مرداد تمدید شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ مالیات الزامی نیست/ توصیه به صنوف برای رعایت پروتکل ها مهلت دوباره به مودیان؛ ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی تا پایان مرداد تمدید شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۴ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۵ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۶ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۷ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۸ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند احراز هویت جسد کشف شده در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد فردا به خانواده رضانژاد تحویل می‌شود معاون وزیر صمت: تولید روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور/ پارچه موردنیاز واحدهای پروانه‌دار تولید ماسک تأمین می‌شود اختصاصی| مشکلات و مسائل هپکو با حضور دادستان کل کشور بررسی شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان پامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر است ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اظهارنامه مالیاتی میلیارد تومان استان اصفهان میلیون تومان سال جاری غیر تولیدی سال گذشته تا پایان تمدید شد کل کشور ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی