Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:32:11 GMT

بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۰۷۸۵

بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

‍‍‍‍‍‍

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که دولت متبوعش با سخره گرفتن شورای امنیت، مانع از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شده است، خواست اعضای شورا نسبت به آنچه پیامد انقضای ممنوعیت تسلیحاتی ایران نامید، بیدار شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، گفت: امروز آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تمدید ممنوعیت فعلی خرید و فروش تسلیحات متعارف ایران ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این ادعا که این قطعنامه پس از ماه‌ها فعالیت دیپلماسی آمریکا ارائه شده است، ادامه داد این یک اقدام صریح و عقلانی است که از طرف کشورهای خاورمیانه که بیشترین آسیب را از ناحیه اقدمات ایران در آنچه که حمایت از تروریسم و آشوب در سراسر منطقه و فراتر از آن نامید متحمل شده‌اند، درخواست شده است.

اشاره کرافت به نامه اخیر شورای موسوم به همکاری خلیج فارس است که در واقع دیکته شده رژیم سعودی بود بدون آنکه به کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردم بی‌گناه یمن در پی تجاوزات سعودی‌ها با تسلیحات میلیاردها دلاری آمریکا پرداخته شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد اقدامات ایران شعله‌ور ساختن درگیری، هرج و مرج و رنج‌های انسانی در مقیاس گسترده است که با حمایت فعال گروه‌های نیابتی و آنچه سازمان‌های تروریستی در کشورهایی چون سوریه، یمن، لبنان و عراق خواند، همچنان جان و زندگی میلیون‌ها مرد، زن و کودک را به خطر می‌اندازد.

کرافت با اشاره به نهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت، مدعی شد: تصور کردنی نیست که شورای امنیت غافل شود و دسترسی ایران را به هواپیماهای جنگی، بالگردها رزمی، ناو، تانک‌ها، سیستم‌های موشکی و سایر سلاح‌های پیشرفته باز کند.

وی اظهار کرد: من از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم که در مورد پیامدهای واقعی انقضای تحریم تسلیحاتی ایران بیدار شوند. هدف اصلی شورای امنیت ترویج صلح و امنیت جهانی است. عدم تمدید تحریم تسلیحاتی به سخره گرفتن مسئولیت مقدسی است که سازمان ملل متحد برای آن شکل گرفت.

قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستورکار شورای امنیت قرار گرفتنماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت با قطعنامه جدید آمریکا هم مخالفت می‌کندآمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی

 

به گزارش ایرنا، آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که به موجب برجام و در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت در 27 مهرماه پایان می‌یابد، روز چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی خود را در دستور کار شورای امنیت قرار داد.

قرار است زمان رای‌گیری برای این قطعنامه مشخص شود که پیش‌بینی‌ها از شکست آمریکا در پیشبرد این اقدام ضد ایرانی در شورای امنیت حکایت دارد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,95,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ سنتکام مدعی کنترل ایران بر یک کشتی در آب‌‎های بین المللی شد ۳ ترامپ: بزرگترین مشکل آمریکا نه ایران و چین، بلکه دموکرات‌ها هستند ۴ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۵ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۶ چین: سزار بدترین عملکرد دنیا در کنترل کرونا را داشته/ جان آمریکایی‌ها برای مقامات کاخ سفید ارزشی ندارد ۷ عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب‌الله امروز حزب‌الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد ۸ پامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر است مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند بشار اسد: اسرائیل اصلِ تروریسم است/ تفاوتی میان تروریست محلی یا وارداتی با نظامی صهیونیستی یا آمریکایی نیست ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی مهمترین اخبار تسنیم ایران هیچ امتیاز ویژه‌ای به چین نمی‌دهد/ واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستورکار شورای امنیت قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران قطعنامه پیشنهادی سازمان ملل متحد سازمان ملل شورای امنیت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است