Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:16:26 GMT

آخرین وضعیت شکایت ایران از رژیم آمریکا از زبان ذوالنور

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۴۹۲

آخرین وضعیت شکایت ایران از رژیم آمریکا از زبان ذوالنور

میزان: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت شکایت ایران از رژیم آمریکا پیرو تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، گفت: از طریق وزارت امور خارجه طرح شکایت علیه آمریکا در مجامع بین‌المللی انجام گرفته و به جد پیگیریم وزارتخانه این موضوع را تحت تعقیب قرار دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری «تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران»، گفت: تاکنون از طریق وزارت امور خارجه طرح شکایت علیه آمریکا در مجامع بین‌الملل انجام گرفته چرا که این اقدام آمریکا، کاملاً خلاف مقررات حمل ونقل هوایی و ایکائو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: وزارت امور خارجه به جد پیگیر این شکایت است.
رییس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» اظهار داشت: این کمیسیون از دستگاه قضایی درخواست دارد مساعدت قضایی نسبت به وزارت امور خارجه داشته و همچنین به طور مستقل در این زمینه طرح شکایتی را مدنظر قرار دهد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: پیگیر این هستیم تا وزارت امور خارجه با جدیت تهدید جنگنده‌های آمریکایی را تعقیب کند.
وی با اشاره به جلسات کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در این زمینه هم کمیته «حقوق بشر» و هم «کمیته امنیت»، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند.
وی تأکید کرد: پیگیری شکایات بین‌المللی از سوی دستگاه‌های اجرایی، پیرو تهدید جنگنده‌های آمریکایی مورد مطالبه ما بوده و این مسئله را دنبال خواهیم کرد.
رییس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» تأکید کرد: هفته آینده گزارش نهایی کمیته امنیت و کمیته حقوق بشر در این کمیسیون مطرح خواهد شد تا ما به صورت مکتوب هم خواسته‌های کمیسیون و مجلس را از دستگاه‌های مربوطه دنبال کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

خبر‌های بیشتر درباره‌ی

منبع: فردا

کلیدواژه: هواپیمای مسافربری شکایت ایران آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن افشای کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی‌های آمریکا از ارتش این رژیم از ابتدای حملات به نوار غزه تاکید کردند که این ارتش کاملا وابسته به آمریکا است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که آمریکا از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، ۳۵۰ فروند هواپیمای باری و ۵۰ فروند کشتی حامل مهمات برای این رژیم ارسال کرده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی کاملا وابسته به آمریکا است.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه از ابتدای جنگ تاکنون به بیش از ۳۴ هزار تن رسیده و آمار زخمی‌ها نیز از ۷۷ هزار تن فراتر رفته است.

به رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره توقف فوری جنگ غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ اقداماتی از سوی رژیم اشغالگر برای ممانعت از نسل کشی در غزه این رژیم همچنان به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است