Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیلی‌نژاد گفت: ۲ هزار و ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای پوشش ارتباطی است.

«قاسم جلیلی‌نژاد»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: یک‌هزار و ۳۴۹ روستا از این تعداد دارای بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل  و در ۲ هزار و ۸۶ روستا بستر اپراتور همراه اول وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افزود: ۵۹ روستای استان، پوشش ارتباطی ندارد که این موضوع در قالب طرح USO به اپراتورهای ارتباطی به صورت پیمانکاری واگذار شده است.

جلیلی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح‌های اجرا شده برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در ان استان گفت: سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در استان پیگیری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف است ۸۰ درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند که تا به امروز اتصال ۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی تحقق یافته است.

گفتنی است؛ ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: راه های ارتباطی ارومیه آذربایجان غربی ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب آسفالت ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در سفر دور نخست رئیس‌جمهوری به استان، گفت: از این میزان، ۲۷۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که نشان دهنده پیشرفت ۷۸ درصدی است.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی مصوب شده بود که طی سه سال ۵۵۰ کیلومتر راه‌شریانی و غیرشریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر پارسال ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد انجام شد.

دست نشان اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای کاهش تصادفات در استان مؤثر بود، نصب نیوجرسی در محور ارومیه- سلماس در منطقه گردنه قوشچی است که این امر در مسیر ارومیه تا قوشچی به پایان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به زودی عملیات نصب نیوجرسی در مسیر قوشچی تا سلماس نیز اجرایی خواهد شد، افزود: همچنین نصب گاردریل در مسیر ارومیه– تبریز در بزرگراه شهید کلانتری نیز آغاز شده است.

رئیس‌جمهور اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به آذربایجان‌غربی سفر کرد و بیش از ۱۵۰ مصوبه در این سفر به تصویب رسید که بخش عمده آنها عملیاتی و اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است