Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر امسال با رعایت تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم "شکرانه خدمت در غدیر" و تقدیر از خادمان جشن‌های بزرگ دهه ولایت که در فضای باز میدان شهدای مشهد برگزار شد اظهار داشت: آرامش جامعه را مدیون مدیریت خردمندانه مسئولان بهداشتی و خادمان عرصه سلامت جامعه هستیم و همه مردم باید سپاسگزار خدمات این عزیزان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به برگزارکنندگان مراسم اعیاد ادامه داد: در حین وجود اضطراب توانستید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم اعیاد ولایت را به صورت بی‌نظیر برگزار کنید؛ صاحب این اعیاد حضرت فاطمه زهرا (س) است و کسانی که در این راه با دلباختگی و عشق به ولایت خدمت می‌کنند از اجر دنیوی و اخروی برخوردارند.

عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شودمراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شودعزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان خراسان رضوی گفت: زندگی در حال تحول است و ما باید بسته به شرایط و تحولات پیش آمده عشق و علاقه خود به اهل بیت (ع) را به منصه ظهور برسانیم، این امر با برگزاری باشکوه جشن‌های دهه ولایت ثابت شد و برگزاری جشن‌های این ایام نشان داد دوستداران ولایت در هر شرایطی منطبق با همان شرایط دلدادگی خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند و هیچ مانعی نمی‌تواند از ابراز ارادت آنها جلوگیری کند.

وی افزود: برگزاری موفق جشن‌های دهه ولایت با حفظ اصول بهداشتی و شرایط خاص مد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمرین موفق برای برگزاری مراسم دهه اول محرم و صفر با رعایت این قوانین و مقررات بود.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، مراسم محرم و صفر باید باشکوه و عظمت بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود، اما باید اجرای این مراسم منطبق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

وی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد و گروهی می‌خواهند اینگونه القا کنند که این مراسم پر زحمت است و بهتر است برگزار نشود و نذورات هم به دیگر امور خیریه اختصاص یابد، می‌خواهند به خاطر برخی مشکلات صورت مسئله را پاک کنند، این فکر باطل و غلط است، عشق حضرت امام حسین (ع) در خون ماست، مگر می‌شود به خاطر برخی محدودیت‌ها صورت مسئله را پاک کنیم، نذورات به شکلی که نذر شده باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، مراسم محرم و صفر باید باشکوه تمام ولی با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

امام جمعه مشهد افزود: مقرر شده است فضاهای آموزشی و میادین نزدیک مساجد و حسینیه‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانند در فضای بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم مذهبی را برگزار کنند.

وی اظهار امیدواری کرد، امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم محرم و صفر باشکوه‌تر از سالهای گذشته در استان خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/281/س

R41347/P/S6,1188/CT12 بیشتر بخوانید... عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شود عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شود عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۴ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۵ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۶ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است ۷ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۸ هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟ مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد معاون بایدن: در حال تجربه یک بی‌عدالتی سیستماتیک و نژادی در آمریکا هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عزاداری های محرم و صفر با رعایت خراسان رضوی مراسم عزاداری رعایت تمام دهه اول محرم انجام می شود فضای باز برگزار شود ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.

وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌ بیت(ع) به مصر رفته است یا نه، اگر هنوز نرفته او را بفرستید.

وی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان می‌توانیم به سیره اخلاقیشان پی ببریم. ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد. معرفت، اخلاص و تقوا است که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.

انصاریان با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، 700 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از 7 هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

وی عنوان کرد: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

این استاد حوزوی گفت: در طول 16 سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام داد، که یکی از آن خدمات ماندگار اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین 1254 در بروجرد متولد شد، نسب او با 32 واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد. این مرجع و عالم بزرگ جهان اسلام که به مدت 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین 1340 پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است. جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد. آثار مرجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله بروجردی در قالب 20 عنوان کتاب و در 40 جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • ژست جمیله علم‌الهدی در مراسم دکترای افتخاری‌اش از پاکستان | تصویر
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود