Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:32:24 GMT

لبنان|احتمال نخست‌وزیری نواف سلام

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۷۴۹

لبنان|احتمال نخست‌وزیری نواف سلام

‍‍‍‍‍‍

برخی منابع غیررسمی لبنان گزارش دادند که احتمالا نواف سلام با حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان نخست‌وزیر آینده لبنان انتخاب شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ به نقل از شبکه الجزیره، منابع غیر رسمی در لبنان به نقل از منابع سیاسی آگاه اعلام کردند که احتمالا دولت جدید این کشور با نخست‌وزیری «نواف سلام» حقوقدان و دیپلمات و قاضی دادگاه لاهه و تحت حمایت مشترک محور آمریکایی-سعودی-فرانسوی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این فضای منطقه‌ای و بین‌المللی نیز همسو با تایید نام نواف سلام برای نخست‌وزیر آینده لبنان است.

طبق اطلاعات این منابع٬ وزرای کابینه جدید لبنان متشکل از متخصصان در امور اقتصادی و مالی خواهد بود؛ زیرا دولت در این مرحله بیش از هرچیز نیاز به چنین وزرایی دارد.

منابع اشاره کردند که احزاب سیاسی لبنان از روز گذشته در حال انجام تماس و دیدارهای متعدد برای تعیین موضع خود در خصوص تحولات اخیر هستند.

منابع مذکور ادامه دادند که نام نواف سلام اکنون در میان محافل پارلمانی و احزاب سیاسی مطرح شده و جامعه مدنی و تحرکات مردمی نقش بزرگی در رسیدن سلام به کاخ نخست‌وزیری دارد. به این معنا که فشار مردمی بالا در خصوص نخست‌وزیری نواف سلام٬ فراکسیون‌های سیاسی را مجبور به انتخاب نام وی کرده است.

اما این منابع در خصوص مواضع نیروهای سیاسی «میثاق ریاست‌جمهوری» تصریح کردند که بعد از فاجعه 4 آگوست شرایط تغییر کرده و دیگر مانند قبل نیست و به ویژه ذهنیتی که در خصوص مدیریت روند سیاسی و تشکیل دولت در لبنان وجود داشت باید تغییر کند. در این شرایط نمی‌توان زمان را هدر داده و شرط و شروط تعیین کرد.

لبنان|چند هشدار درباره بازی‌های آمریکایی-غربی-صهیونیستی با فاجعه بیروتلبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از 15 میلیارد دلارلبنان| ادامه اقدامات حزب‌الله برای مهار کرونا/ افزایش چشمگیر شمار مبتلایان

به گفته منابع غیررسمی لبنان٬ نام های سنتی که همواره در زمان تشکیل دولت در لبنان مطرح می‌شود دیگر مورد پذیرش مردمی و بین‌المللی نیست. ملت خشمگین لبنان بازگشت سعد حریری به سمت نخست وزیری را که بخشی از طبقه سیاسی کنونی لبنان است نمی پذیرند و جامعه بین‌المللی نیز تمایلی به تکرار تجربه‌های قبلی تشکیل دولت در لبنان ندارد.

منابع تاکید کردند که دولت مستقل با ریاست نواف سلام٬ اعتماد ملی و بین‌المللی را به لبنان با گردانده و دروازه ورود کمک‌های وعده‌داده شده‌ای که به دلیل عدم اعتماد به طبقه سیاسی لبنان متوقف شده بود را باز می‌کند.

استعفای دولت لبنان چند روز پس از انفجار بزرگ بیروت٬ بار دیگر موجب انسداد سیاسی در این کشور شده و در روند سیاسی شرایطی مشابه زمان استعفای دولت سعد حریری به وجود آورده است. اما این مرحله حساس لبنان واقعا تحمل چالش‌ها و مانورها و اتلاف وقت دوره قبل را ندارد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان بیشتر بخوانید... لبنان|چند هشدار درباره بازی‌های آمریکایی-غربی-صهیونیستی با فاجعه بیروت لبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار لبنان| ادامه اقدامات حزب‌الله برای مهار کرونا/ افزایش چشمگیر شمار مبتلایان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لبنان|چند هشدار درباره بازی‌های آمریکایی-غربی-صهیونیستی با فاجعه بیروت لبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار لبنان| ادامه اقدامات حزب‌الله برای مهار کرونا/ افزایش چشمگیر شمار مبتلایان واژه های کاربردی مرتبط لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ سنتکام مدعی کنترل ایران بر یک کشتی در آب‌‎های بین المللی شد ۳ ترامپ: بزرگترین مشکل آمریکا نه ایران و چین، بلکه دموکرات‌ها هستند ۴ قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت ۵ بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۶ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۷ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۸ پاسخ روسیه به درخواست تعویق ثبت واکسن کرونا مهمترین اخبار بین الملل لبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار سوریه|جنایات مستمر شبه نظامیان وابسته به آمریکا؛ «قسد» به ربودن شهروندان سوری ادامه می‌دهد لبنان|چند هشدار درباره بازی‌های آمریکایی-غربی-صهیونیستی با فاجعه بیروت ترامپ در فکر برکناری وزیر دفاع آمریکا پس از انتخابات مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان بین المللی نخست وزیری نواف سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی