Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:07:22 GMT

موقوفات اردبیل نیازمند معرفی و فرهنگ‌سازی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۶۸۵

موقوفات اردبیل نیازمند معرفی و فرهنگ‌سازی است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفات اردبیل نیازمند معرفی هستند که در این زمینه نیازمند همکاری مسئولین و دستگاه‌های مربوطه هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، فرماندار شهرستان اردبیل، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس استان و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده ظهر امروز هدف از این جلسه را  در خصوص نحوه جمع‌آوری نذری‌ها و وجوه مردم ولایتمدار اردبیل عنوان کرد.

وی خواستار اهدای هزینه بسیاری از نذری‌ها و احسان ایام ماه محرم و مناسبت‌ها برای بازسازی عتبات عالیات و  مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و افزود: با توجه به اینکه مردم حسینی اردبیل در ایام ماه محرم و مناسبت‌ها بیشتر به نذورات و احسانات می‌پردازند بنابراین امسال باید روش‌های پرداختن به این نذری‌‌ها را تغییر و با روش‌های دیگر انجام دهند.

اراضی اوقافی اطراف شهرهای استان فارس به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص می‌‌یابدبرگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی در سازمان اوقاف/ تأکید بر احیای روضه‌های خانگی در محرم 9965 درصد مطالبات موقوفات اداره اوقاف کاشان ادارات دولتی هستند

 وی افزود: هماهنگی و تعامل با دهیاران، فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای هیئت امناء مساجد با توجه به نزدیکی ایام محرم و با استفاده از تمامی ظرفیت روستاها و مساجد، هیئت امنا و احسانات خیرین و مردم ولایی و حسینی جزو اولویت بوده و وجوهات نقدی به شماره حساب بانکی 0107576840005 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واریز شود.

ستوده با تاکید بر لزوم تقویت اطلاع رسانی فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، افزودند: استفاده صحیح از فضای مجازی و تبلیغات محیطی در جهت انعکاس عملکرد ستاد بازسازی می‌تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیتها برای فعال‌سازی ستاد عتبات عالیات، گفت: نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب ضمن استفاده از ظرفیت اداره‌ها، به خوبی از ظرفیت هیئت امنای مساجد، محبان اهل بیت و افراد خیر پیشتاز استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ستوده در خصوص حمایت فرماندار اردبیل از احیاء موقوفات و بازسازی و شناساندن بقاع متبرکه به منظور تبدیل به قطب فرهنگی گفت: فرهنگ وقف یکی از ارزشمندترین میراث گذشتگان و هدیه‌ای از جانب اسلام است که به خوبی توجه به نیکوکاری در ابعاد مادی و معنوی برای بهره بردن عامه مردم از برکات آن را یادآوری می‌کند.

در ادامه اسفندیار هوشیار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل هم در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه مردم حسینی و دوستداران اهل بیت(ع) در استان اردبیل در طول سنوات گذشته در ایام محرم نذورات و احسانات به دسته‌جات و مردم حسینی اهداء می‌کنند پیشنهاد می‌شود با توجه به نیاز ضروری به منظور تکمیلی پروژه‌های نیمه تمام حرم‌ها و صحن‌های مطهر عتبات عالیات در صورت امکان و با رعایت جهات شرعی بخشی از نذری‌ها و احسان را که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا نمی‌توانند در دسته‌جات توزیع کنند جمع آوری و به حساب بانکی 0107576840005 بانک ملی بنام ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.

وی درپایان با لوح سپاسی از فرماندار اردبیل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/132/ی

R41374/P/S6,49/CT11 بیشتر بخوانید... خارج شدن اوقاف از طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین/اولویت حفظ بقعه است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل: ظرفیت رقبات در توسعه اشتغال استفاده می‌شود زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف استان اردبیل اعلام شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خارج شدن اوقاف از طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین/اولویت حفظ بقعه است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل: ظرفیت رقبات در توسعه اشتغال استفاده می‌شود زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف استان اردبیل اعلام شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند ۵ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۶ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است مهمترین اخبار استانها رئیس دیوان عالی کشور: کوچک‌ترین خطا در قوه‌قضائیه قابل اغماض نیست آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود معاون رئیس جمهور: ۱۰ پروژه عمرانی تا پایان سال در استان مازندران افتتاح می‌شود وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت شمار جان‌‌باختگان کرونا از ۱۹۰۰۰ نفر گذشت/ فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، مالک پناهی تمشیت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است.» و بر این اساس بکارگیری تمام توان دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در راستای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با تسلیت سالگرد شهادت استاد اخلاق و علم، شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان انسان ساز هستند و می توانند در تربیت فرزندان کشور تاثیر گذار باشند.

مهدی رهبر بیان کرد: به همین دلیل شغل معلمی به مثابه شغل انبیاء قلمداد می شود چرا که در این حرفه هدایت و آموزش همراه با هم انجام می شود.

حجت السلام حمیدوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به آیات قرآن بر والا بودن جایگاه و ارزش معلمی و مسئولیت خطیر آن تاکید کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل آن‌ها به نظام آموزش و پرورش است چرا که این دانشجومعلمان آینده سازان این مملکت هستند.

سرپرست جدید بنت الهدی صدر اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولین نکته مهم در بیانات مقام معظم رهبری بحث تبیین و جایگاه مقام معلمی است، ایشان معلمی را یک حرفه می دانند و تاکید دارند اگر بخواهیم معلمان خوبی داشته باشیم تا نسل با ارزش تربیت کنند قطعا باید جایگاه معلمی تبیین شود.

لیلا رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تربیت نسل جدید می داند و تاکید دارد که امنیت، سلامت، ارزش و معنویتمان را مدیون نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی را دانشگاه فرهنگیان تربیت می کند.

وی گفت: امیدواریم با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان، در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

کد خبر 6097186

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات