Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@22:28:56 GMT

کلاهبرداری ۲۰۵ میلیارد تومانی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۳۱۶

کلاهبرداری ۲۰۵ میلیارد تومانی در تهران

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بیستم بهمن سال گذشته چهار مرد به در منزلش واقع در اقدسیه مراجعه کرده و ضمن شکستن در وارد شده و یک ساعت طلا به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی موفق شده بود شماره پلاک خودرو متهمان را یادداشت کند که پس از ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات اولیه برای شناسایی سارقان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه سی و یکم فروردین ماه، خودروی متهمان در اتوبان مدرس توسط واحد گشت پلیس آگاهی متوقف و راننده آن به نام شهروز متولد ۱۳۵۷ دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم منتقل شد.

گزارش واحد گشت پلیس آگاهی حاکی از آن بود که در بازرسی از خودروی توقیفی، ۳۰ سند ملک جعلی کشف و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که مدارک و سند شاکی نیز جعل شده است.

ظن مأموران مبنی بر فروش ملک شاکی با استفاده از اسناد جعلی توسط متهم قوت گرفت و متهم برای تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که شهروز عضو یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری است و این افراد تاکنون سه ملک بزرگ در تهران را به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان فروخته‌اند و قصد داشتند با سند‌های جعلی تهیه شده ۳۰ ملک دیگر را به همین شیوه بفروشند.

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی سرکرده باند به نام جهانگیر و هم‌دست وی به نام رضا در ششم اردیبهشت ماه دستگیر شدند.

متهم اصلی اعتراف کرد که تهیه اسناد جعلی و طرح نقشه ارتکاب این جرایم را با سه‌همدست دیگر به نام‌های حسین، کامران و نادر انجام داده و علاوه بر سه فقره ملک در تهران، یک فقره ملک دیگر نیز در فردیس کرج به ارزش ۵ میلیارد تومان فروخته است.

سرهنگ سید علی شریفی؛ رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی هر سه متهم با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند.     منبع:سایت پلیس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کلاهبرداری تهران پلیس تهران پارسی خبر پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای