Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:25:52 GMT

بازداشت کلاهبرداران میلیاردی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۰۲۴

بازداشت کلاهبرداران میلیاردی در تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۳ تن از اعضای باند بزرگ کلاهبرداران که با اسناد جعلی، املاک شهروندان را می فروختند، خبر داد و گفت: متهمان به فروش ۴ قطعه پلاک ثبتی به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی در این باره گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بیستم بهمن ماه سال گذشته ۴ مرد به درب منزلش واقع دراقدسیه مراجعه و با شکستن درب وارد شده و یک ساعت طلا به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال را سرقت کرده اند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شاکی موفق شده بود شماره پلاک خودروی متهمان را یادداشت کند، افزود: پس از ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات اولیه برای شناسایی سارقان صورت گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ۳۱ فروردین ماه خودروی متهمان در اتوبان مدرس توسط واحد گشت پلیس آگاهی متوقف و راننده آن به نام شهروز متولد ۱۳۵۷ دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم انتقال می یابد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: گزارش واحد گشت پلیس آگاهی حاکی از آن بود در بازرسی از خودروی توقیفی ۳۰ سند ملک جعلی کشف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد که مدارک و سند شاکی نیز جعل شده است.

وی افزود: ظن مأموران مبنی بر فروش ملک شاکی با استفاده از اسناد جعلی توسط متهم قوت گرفت و وی برای تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت.

سرهنگ شریفی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که شهروز عضو یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری است و این افراد تا کنون ۳ ملک بزرگ در تهران را به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان فروخته اند و قصد داشتند با سندهای جعلی تهیه شده ۳۰ ملک دیگر را به همین شیوه بفروشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی سرکرده باند به نام جهانگیر و هم دست وی به نام رضا در ششم اردیبهشت ماه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهم اصلی اعتراف کرد، تهیه اسناد جعلی و طرح نقشه ارتکاب این جرایم را با سه همدست دیگر به نام های حسین، کامران و نادر انجام داده است و علاوه بر ۳ فقره ملک در تهران یک فقره ملک دیگر نیز در فردیس کرج به ارزش ۵ میلیارد تومان فروخته است.

بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی هر ۳ متهم با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری پلیس آگاهی کلاهبرداری میلیاردی حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری پایگاه یکم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

کد خبر 849151 منبع: میزان برچسب‌ها استان گلستان آدم‌ربايى خبر ویژه دادستانی

دیگر خبرها

  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای