Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@21:15:12 GMT

تحریم‌های آمریکا شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۷۲۹۶

تحریم‌های آمریکا شکست خورده است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : اجرای برنامه‌های اقتصادی و طرح‌های عمرانی در کشور نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا شکست خورده است.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی مازندران در ساری اظهار کرد: آمریکا با تحریم ایران به دنبال متوقف کردن تمام برنامه‌های اقتصادی و زیرساختی کشورمان بود ولی با وجود تحریم‌های شدید و بسته شدن تمام راه‌های مبادلات بانکی و انتقال ارز، برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی کشور متوقف نشد و ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مبادلات ارزی ایران در حوزه صادرات و واردات سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار بود که با تحریم نفت، بخش زیادی از این مبادلات مالی متوقف شد، اما سازندگی کشور متوقف نشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز در حالی که با این تحریم‌ها حتی انتقال ارز ناشی از صادرات غیرنفتی نیز بسته شد و جلوی انتقال ارز برای خرید داروی کرونا و بیماران خاص نیز گرفته می‌شود، ولی ما موفق شدیم با همه دشواری‌ها برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور را پیش ببریم و حتی پرداخت حقوق و یارانه نیز سر وقت انجام شده است.

نوبخت با تاکید بر این که آمریکا انتظار داشت با تحریم شدید، دولت در پرداخت حقوق و یارانه نیز با مشکل مواجه شود، گفت: هیچ یک از برنامه‌ها و آرزوهایشان محقق نشد و امروز کناره گیری یا برکناری جان بولتون و هوک که از مسئولان حوزه تحریم ایران بودند به عنوان شکست تحریم در سطح بین‌المللی تحلیل می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل شکست تحریم‌های آمریکا را مقاومت مردم دانست و افزود: ملت ما با وجود سخت شدن شرایط اقتصادی با مقاومت تحریم را به شکست کشاندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به هر حال با شکست تحریم بزودی گشایش اقتصادی در کشور صورت می‌گیرد. دولت نیز تلاش می‌کند با وجود محدودیت‌های مالی برنامه‌های اقتصادی خود را عملی کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 438707

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی تحریم تحریم های اقتصادی تحریم علیه ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است

به گزارش خبرنگا مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس گفت: موضوع اصلی در عملیات «وعده صادق» تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده نیست، مهم اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به منویات رهبری، اظهار کرد: امروز در دنیا، چالش‌های رسانه‌ای بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن تأثیر گذار است.

امام جمعه پردیس افزود: امروز امپراطوری های دنیا در حال شکست خوردن است، حضور رسانه ای دشمن در حال متلاشی شدن است و آن طور که دشمن می‌خواهد روایت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز حصر شکسته شده و شاهد هستیم که تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در مسئله فلسطین در غرب به ویژه آمریکا به راه می‌افتد.

امام جمعه پردیس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به شعار سال اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در جهش تولید بسیار اهمیت دارد، تولید، حیثیت و شخصیت یک ملّت است و مشارکت مردم در جهش تولید این حیثیت ایران را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 6089074

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!