Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: در حالی که آمریکایی ها عادی سازی و روابط امارات و رژیم صهیونیستی را یک پیروزی دیپلماسی دانستند گروه های فلسطینی و مقام های عربی به این موضوع واکنش نشان دادند.

این در حالی است که اماراتی ها برای توجیه این عادی سازی رسمی روابط با رژیم صهیونیستی که پیشتر در یک فرآیند مخفی دنبال می‌شد اعلام کردند که این روابط مانع از اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این ادعای امارات را رد کرد و گفت طرح الحاق کرانه باختری روی میز است و صرفاً به تعویق افتاده است.

سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز در یک توییت این قرارداد را روزی بزرگ برای صلح دانست!

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز با تبریک با این قرارداد گفت که این عادی سازی منجر به عقب نشینی از شهرک سازی و مرزهای شرقی اسرائیل نخواهد شد.

این موضوع دقیقاً برخلاف دیدگاه اماراتی‌ها می باشد که اعلام کردند این توافق مانع از از ادامه شهرک سازی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی خواهد شد.

ترامپ در این باره گفته است که مایل بودم تا نامی را برای توافق بین امارات و اسرائیل انتخاب کنم اما رسانه‌ها آن را نخواهد پذیرفت.

مقام بلند پایه در حزب لیکود با اشاره به این توافق گفت نتانیاهو معادله زمین در برابر صلح را شکست.

نکته جالب اینجاست که ترامپ گفته است اگر من در انتخابات پیروز شوم ظرف ۳۰ روز با ایران به توافق می رسم.

این سیاستها نشان می‌دهد که ترامپ بیشتر به دنبال استفاده از تمامی گزینه ها و برگ های برنده برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا می باشد و این نکته مهم نیز وجود دارد که به شدت نگران شکست در انتخابات است.

واکنش گروههای فلسطینی و عربی

سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد اسرائیل از طریق مذاکرات سری جایزه خود را از اماراتی ها دریافت کرد.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز گفت این قرارداد و تفاهم یک پاداش مجانی به اشغالگران برای جنایات علیه ملت فلسطین است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این تفاهم‌نامه را به شدت محکوم کرد.

داوود شهاب گفت این قرارداد امارات، نقض وحدت قومی و اصول وحدت اسلامی است.

وزیر اطلاع رسانی یمن نیز در این باره نسبت به توطئه علیه امت اسلامی با این تفاهم هشدار داد.

عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با محکوم کردن این این عادی سازی گفت امکان ندارد هیچ عربی که طعمی از مردانگی و کرامت را چشیده باشد تفاهم راضی باشد.

اسقف حنا نیز در این باره گفت ترامپ تلاش می‌کند تا نتانیاهو را از وضعیت کنونی نجات دهد و تلاش می کند تا او همچنان نخست وزیر اسرائیل باقی بماند.

کد خبر 4997977

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی اسرائیل عادی سازی روابط با اسرائیل ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه امارات متحده عربی روسیه رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت‌های برزیل و ونزوئلا آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق شهر رفح در نوار غزه را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و شورای امنیت سازمان ملل خواستند بر بی‌تفاوتی نسبت به نقض حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه غلبه کنند.

دیروز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی پس از درخواست از ساکنان برای تخلیه، عملیات نظامی را در بخش‌های شرقی رفح آغاز کردند. جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که با مفاد توافق آتش‌بس غزه که از سوی مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم این آتش‌بس را غیرقابل قبول خواند. گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته اند.

وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت برزیل آغاز عملیات نیروهای مسلح اسرائیل در شهر رفح در نوار غزه را محکوم می‌کند. با این اقدام نظامی و بالابردن عمدی سطح تنش‌ها در نوار غزه که هم‌اکنون بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، اسرائیل علی‌رغم درخواست جامعه بین‌المللی از جمله نزدیک متحدانش، بار دیگر عدم پایبندی‌اش به اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.

ونزوئلا دیگر کشور آمریکای لاتین نیز اعلام کرد که «ونزوئلا قاطعانه بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه را از سوی دولت صهیونیستی اسرائیل محکوم می‌کند؛ دولتی که همچنان به سیاست توسعه‌طلبانه و جنایتکانه نظامند در این منطقه را ادامه می‌دهد؛ شهری که هم‌اکنون جایگاه و محل اسکان ۱.۴ میلیون به‌زور آواره‌شده فلسطینی است.

کد خبر 6099221

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست