Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:42:02 GMT

قیمت گوشت قرمز افزایش نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۹۶۶

قیمت گوشت قرمز افزایش نداشته است

«علی اصغر ملکی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت قرمز به میزان کافی در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: از اوایل هفته و بعد از برگزاری آیین روز عید قربان افزایشی در قیمت گوشت قرمز نداشتیم و قیمت این کالای اساسی تغییر نکرده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور با بیان اینکه از نیمه تا پایان هر ماه تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با صادرات دام و واردات گوشت یخی، تعادل عرضه و تقاضا بر هم می‌خورد زیرا گوشت با کیفیت داخلی صادر و گوشت بی‌کیفیت خارجی وارد می‌شد اما امسال این بازار از ثبات لازم برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گران‌شدن نهاده‌های دامی تصریح کرد: بر همین اساس دامدار، پرورش دام را به صرفه نمی‌داند زیرا به عنوان مثال قیمت هر کیلو کاه ۱۷۰۰ تومان و یونجه سه هزار تومان تعیین شده است که با توجه به اتمام فصل چرا در پایان تابستان، پرورش دام با هزینه بالاتری مواجه می‌شود که بر روی قیمت گوشت نیز اثر خواهد گذاشت.

به گفته رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور، حمل ۱۰۰ راس دام از غرب کشور به تهران ۲ میلیون تومان هزینه در بردارد که در نهایت این هزینه به مصرف کننده نهایی تحمیل می‌شود.

وی با اشاره به برخی گرانی‌های گوشت قرمز در قصابی‌های مناطق شمالی پایتخت خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن کشتارگاه‌ها در جنوب یا خارج از تهران حمل از میدان راه‌آهن که محل تحویل گوشت قرمز است تا مناطق شمالی هزینه بالاتری را به قصابی‌ها تحمیل می‌کند که با در نظر گرفتن مالیات و هزینه بیشتر اجاره و کارگر در این مناطق افزایش قیمتی در حدود سه هزار تومان به ازای هر کیلوگرم نسبت به مناطق جنوبی طبیعی و منطقی محسوب می‌شود.

ملکی با اشاره به علاقه مردم مناطق شمالی تهران به گوشت فانتزی حتی با قیمتی گران‌تر اظهار داشت: گوشت کم چربی یا بدون دنبه یا دام با نژاد متفاوت توسط قصاب‌های شمال تهران بیشتر خریداری می‌شود به عنوان مثال دام استان کرمانشاه کم‌چرب و سبک‌تر از دام منطقه شرق کشور همچون سبزوار است، به همین دلیل در تهران بیشتر دام غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور همچنین درباره قربانی‌های امسال به مناسبت عید قربان تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۵۰ هزار راس دام برای این روز تنها برای استان تهران پیش‌بینی می‌شد اما در سال جاری قربانی گوسفند با ارقام پیشین همخوانی نداشت زیرا بسیاری از مردم این آیین را برگزار نکردند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا از قربانی نکردن دام در محیط‌های شهری استقبال کردیم، اظهار داشت: سال جاری غرفه‌های قربانگاه شهرداری نیز برپا نشد، به همین دلیل میزان تقاضا برای دام نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود.

برچسب‌ها عید سعید قربان کالای اساسی دام و طيور قیمت کالا گوسفند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان کالای اساسی دام و طيور قیمت کالا گوسفند عید سعید قربان کالای اساسی دام و طيور قیمت کالا گوسفند گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است