Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید سادات‌پور در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهر قدس، ملارد و صفادشت گفت: برنامه‌های پژوهشی می‌تواند در مراکز رشد، هسته‌های فناور، سراهای نوآوری، مدرسه اشتغال و مراکز تحقیقاتی به نتیجه برسند و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تولید دانش مشکلات صنایع را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای دانشگاهی که دارای برنامه علمی هستند به‌عنوان پیش‌رو محسوب می‌شوند؛ بنابراین هر واحد دانشگاهی پیش‌رو یک کمیته علمی دارد که ریاست آن به‌عهده رئیس همان واحد دانشگاهی و سه عضو حقوقی شامل ارتباط با صنعت، معاونت پژوهشی و معاونت اداری مالی از اعضای حقوقی کمیته اصلی محسوب می‌شوند.

مجری برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مجری برنامه علمی صنعت و تجارت اضافه کرد: کمیته‌ای به‌عنوان کمیته‌ داخلی در هر واحد دانشگاهی در نظر گرفته شده که شامل حوزه‌های دانشی بوده و اکنون حوزه‌های دانشی که در این واحد دانشگاهی فعال هشتند شامل علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر، کشاورزی و دامپزشکی می‌شوند.

سادات‌پور ادامه داد: حوزه دانشی با هدف بررسی چالش‌ها و تدوین نظام موضوعات با فرمت سازمان فعالیت خود را انجام می‌دهد. تاکنون چهار جلسه مجازی برای تدوین نظام موضوعات چالش اول برگزار شده و با توجه به نظر استان و وسعت موضوع صنعت و تجارت در جلسه قبل استان صنعت ساخت به‌عنوان برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ترسیم نقشه راه از سوی دانشگاه نکته بسیار مهمی بوده و از عملکرد جزیره‌ای ممانعت می‌کند. عنوان کرد: اکنون ضرورت ایجاد اعتمادسازی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد. دانشگاه با نمایان کردن ضرورت به‌کارگیری دانش فنی دانشگاه در صنعت می‌تواند اعتماد صنعت را جلب کرده و با ترسیم نقشه راه می‌تواند مطالبات عمومی، مسئولان و کارکنان ارشد دولت را در این مسیر هدایت کند.

مجری برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، دانشی که در کشور تولید توسط صنعتگران خارجی استفاده می‌شود و سپس محصول از خارج کشور وارد می‌شود؛ بنابراین ایجاد مطالب علمی کاربردی از ضروریات است.

انتهای پیام/

358 / 320 کمیته علمی واحد شهر قدس ارتباط صنعت و دانشگاه برنامه های علمی طرح پایش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارتباط صنعت و دانشگاه برنامه های علمی طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علمی دانشگاه آزاد واحد دانشگاهی برنامه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید پرونده ۲۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی

از مجموع ۷۶ پرونده بررسی شده در سه گروه فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت، پرونده ۲۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی تایید شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر اعضا، چهاردهمین جلسه از دور هشتم هیئت ممیزه دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه از مجموع 76 پرونده بررسی شده در سه گروه فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت، تعداد 22 پرونده‌ متقاضیان تدریس خبره/ تجربی گروه فرهنگ و هنر در حوزه‌های تخصصی طراحی و دوخت لباس و پارچه، موسیقی و صنایع دستی (فرش)، 33 پرونده گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در حوزه‌های تخصصی مدیریت دفاعی و علوم انتظامی، علوم ورزشی و تربیت بدنی، امداد و سوانح، مدیریت و خدمات مهمانداری و گردشگری و 14 پرونده گروه صنعت در حوزه‌های تخصصی ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)، برق، صنایع غذایی و مکانیک و تاسیسات مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • مقایسه دو برش ۴۵ ساله دانشگاه تهران تاثیر انقلاب را گواهی می دهد
  • تایید پرونده ۲۲ متقاضی تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب است
  • برگزاری آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران‌زمین همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران
  • مورد استناد قرار نگرفتن مقالات به علت کیفیت پایین نیست/ ارتقای رنکینگ جهانی دانشگاه‌های ایران به رتبه ۱۴
  • مرکز رویت‌پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات در جهاد دانشگاهی تهران راه‌اندازی شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان