Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید سادات‌پور در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهر قدس، ملارد و صفادشت گفت: برنامه‌های پژوهشی می‌تواند در مراکز رشد، هسته‌های فناور، سراهای نوآوری، مدرسه اشتغال و مراکز تحقیقاتی به نتیجه برسند و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تولید دانش مشکلات صنایع را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای دانشگاهی که دارای برنامه علمی هستند به‌عنوان پیش‌رو محسوب می‌شوند؛ بنابراین هر واحد دانشگاهی پیش‌رو یک کمیته علمی دارد که ریاست آن به‌عهده رئیس همان واحد دانشگاهی و سه عضو حقوقی شامل ارتباط با صنعت، معاونت پژوهشی و معاونت اداری مالی از اعضای حقوقی کمیته اصلی محسوب می‌شوند.

مجری برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مجری برنامه علمی صنعت و تجارت اضافه کرد: کمیته‌ای به‌عنوان کمیته‌ داخلی در هر واحد دانشگاهی در نظر گرفته شده که شامل حوزه‌های دانشی بوده و اکنون حوزه‌های دانشی که در این واحد دانشگاهی فعال هشتند شامل علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر، کشاورزی و دامپزشکی می‌شوند.

سادات‌پور ادامه داد: حوزه دانشی با هدف بررسی چالش‌ها و تدوین نظام موضوعات با فرمت سازمان فعالیت خود را انجام می‌دهد. تاکنون چهار جلسه مجازی برای تدوین نظام موضوعات چالش اول برگزار شده و با توجه به نظر استان و وسعت موضوع صنعت و تجارت در جلسه قبل استان صنعت ساخت به‌عنوان برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ترسیم نقشه راه از سوی دانشگاه نکته بسیار مهمی بوده و از عملکرد جزیره‌ای ممانعت می‌کند. عنوان کرد: اکنون ضرورت ایجاد اعتمادسازی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد. دانشگاه با نمایان کردن ضرورت به‌کارگیری دانش فنی دانشگاه در صنعت می‌تواند اعتماد صنعت را جلب کرده و با ترسیم نقشه راه می‌تواند مطالبات عمومی، مسئولان و کارکنان ارشد دولت را در این مسیر هدایت کند.

مجری برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، دانشی که در کشور تولید توسط صنعتگران خارجی استفاده می‌شود و سپس محصول از خارج کشور وارد می‌شود؛ بنابراین ایجاد مطالب علمی کاربردی از ضروریات است.

انتهای پیام/

358 / 320 کمیته علمی واحد شهر قدس ارتباط صنعت و دانشگاه برنامه های علمی طرح پایش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارتباط صنعت و دانشگاه برنامه های علمی طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علمی دانشگاه آزاد واحد دانشگاهی برنامه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی غلامرضا لگزیان عضو هیئت علمی واحد رودهن را به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب کرد.

در این مراسم فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و اعضای هیئت‌رئیسه حضور داشتند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از جلساتی که به صورت منظم و مرتب از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دیدار ایشان با اعضای تشکل‌های دانشجویی بوده و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تشکل‌های اسلامی است.

بهروز دوستی افزود: با سیاست‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر در پیش گرفته وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه مناسب است و درحال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی فعال و حدود ۱۰۰ تشکل فعال استادی در حال فعالیت هستند، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تبیین کرد: تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی هستند که در صورت استفاده بهینه موجب رشد، شکوفایی و پیشرفت دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار تشکل نقد قدرت است؛ از این رو باید با سعه صدر با این معلمان برخورد و آنها را با خود همراه کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم گفت: دانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت باشد و رسالت تشکل‌های اسلامی نیز در همین زمینه تعریف می‌شود.

لکزیان افزود: در چند روز اخیر این دفتر موفق به تشکیل و اخذ موافقت اصولی یک تشکل دانشجویی شده و یک تشکل اساتید را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد