Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:46:33 GMT

آشوبگري؛ ترفند گريز مسببان انفجار بيروت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۳۰۰

آشوبگري؛ ترفند گريز مسببان انفجار بيروت

خبرگزاری آریا- فراخوان آشوب از جانب برخی جریان‌های سیاسی در لبنان، ترفندی برای سرپوش گذاشتن بر نقش آنان در فاجعه انفجار در بندر بیروت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سعدالله زارعی گفت: در نقطه بسیار حساسی از تحولات لبنان قرار داریم، زیرا جریان مدعی ملت، ارتباطات خارجی و جنگ نرم، متهم حادثه بیروت اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: جریان 14 مارس در دولت آقای حریری، دولت آقای تمام سلام در 2013 که مسئولیت دولت را برعهده داشتند و حتی قبل از آن در چهل سال گذشته که مسئولیت اداره بیروت غربی را برعهده داشتند باید پاسخ دهند که چطور با جان مردم بازی کردند و چرا این انفجار رخ داد؟
آقای زارعی افزود: در این رویداد، چند صدهزار نفر آسیب دیدند و هیچ گاه در تاریخ لبنان تا این حد آسیب ندیده است حتی در جنگ 33 روزه که با تجاوز نظامی صهیونیست‌ها مواجه شدند، اما در این رویداد، یکباره و با انفجار در انبار نیترات آمونیوم چنین وضعی به دست این افراد ایجاد شد.
وی تصریح کرد: این‌ها باید پاسخ دهند، اما برای طفره از پاسخگویی، سر و صدا ایجاد می‌کنند تا کسی متوجه ماجرا نشود، اما تا کی؟ چند روز می‌شود روی موج رسانه‌ها سوار شد؟ به زودی کمیته تحقیق که زیر نظر ارتش فعالیت می‌کند نتایج اولیه بررسی‌ها را اعلام می‌کند، چه باید اعلام شود؟ غیر از این که آنان مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند؟
این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: این موج رسانه‌ای که بر اساس دروغ استوار است خیلی دوام نمی‌آورد و در روز‌های آینده شاهد روشن شدن بسیاری از قضایا در لبنان خواهیم بود.
آقای زارعی افزود: رسانه‌هایی که جمعیت داخل خیابان را که خیلی هم زیاد نیستند بسیار منعکس می‌کنند به این پرسش هم پاسخ دهند که اگر همین حالا، حزب الله لبنان فراخوان دهد و بخواهد که مردم ساعتی بعد به خیابان بیایند، چه جمعیتی از مسیحیان، شیعیان، سنی‌ها و دروزی‌ها با لبیک به آقای سید حسن نصرالله به خیابان خواهند آمد؟
وی تاکید کرد: مسلما جمعیت میلیونی به خیابان‌ها می‌آیند یعنی هزاران برابر جمعیتی که این روز‌ها به ساحت الشهدا، مقابل پارلمان یا ساختمان دولت می‌آیند و اقدام به خرابکاری می‌کنند.
آقای زارعی گفت: صحبت درباره این است که جریان فتنه از ظرفیت اجتماعی حزب الله و جریان صالح لبنان اعم از جریان‌های مسیحی، شیعی، سنی و دروزی‌ها بی خبر نیست. حضور اغتشاشگران در برخی خیابان‌های بیروت مبتنی بر نسخه خارجی است.
این کارشناس سیاسی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور فرانسه به بیروت اظهار داشت: آقای مکرون پس از حادثه‌ای غمگین به لبنان رفت، اما مثل کسی بود که به جشن عروسی رفته است یعنی خندان بود و اعلام کرد «اگر در لبنان اصلاحات سیاسی به درستی پیگیری نشود خودمان پیگیری می‌کنیم» یعنی به این مساله ادامه می‌دهیم.
وی افزود: البته رئیس جمهور لبنان به او پاسخ داد که «به هیچ عنوان نمی‌خواهیم پرونده این ماجرا بین المللی شود» به این علت که هر گاه پرونده لبنان بین المللی شده سال‌ها طول کشیده و آخر هم فرجامش معلوم نشد.
آقای زارعی گفت: به عنوان نمونه، پرونده ترور مرحوم رفیق حریری که بین المللی شد پس از 16 سال هنوز تکلیفش معلوم نیست؛ هر بار برگی از آن بیرون می‌آورند و یکی را متهم می‌کنند تا فضای داخلی لبنان را به هم بریزند پرونده‌ای که صرفا مربوط به انفجار و ترور بود و اطراف قضیه باید تاکنون مشخص می‌شد.
وی این گونه برخورد‌ها با پرونده‌های بین المللی در لبنان را مبین طراحی پشت صحنه دانست و تاکید کرد: در بررسی این پرونده‌ها، کشف حقیقت مطرح نیست بلکه می‌خواهند با دروغ پردازی، حقیقت مقاومت اسلامی را که به جزئی از حیات سیاسی، تاریخ و قدرت لبنان تبدیل شده است تحت الشعاع قرار دهند، اما مسلماَ این کار شدنی نیست، زیرا با جمعیتی کوچک و روش‌های غیر قانونی نمی‌توانند حقیقت قوی مقاومت در لبنان را تغییر دهند.
رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه سازان نور همچنین گفت: ما در ایران نیاز داریم که تحولات و مسائل لبنان را فراتر از رویداد‌های روزمره بشناسیم، مثلا استعفای نخست وزیر لبنان تیتر یک رسانه‌ها شده است، اما تحلیل دقیق این صحنه چیست؟ این چه تاثیری در فضای سیاسی لبنان می‌گذارد؟ اصلا چقدرش طبق ابتکار عمل بوده و چه میزان از روی انفعال؟ فردا چه اتفاقی قرار است روی دهد؟
آقای زارعی افزود: در ایران اطلاعات بنیانی درباره رخداد‌ها کم است با استعفای آقای دیاب، مسئولیت ادامه کار را خودش برعهده دارد و تاکنون که در خیابان شعار استعفای او را سر می‌دادند دیگر چنین شعاری خریدار ندارد درحالی که او به کارش ادامه می‌دهد و این، نوعی ابتکار عمل در فشای سیاسی این کشور بود تا زمان بخرند و اوضاع را مدیریت کنند؛ لبنانی‌ها این کار را بسیار خوب بلدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: این درحالی است که برخی در ایران با وقوع یک اتفاق، ملتهب می‌شوند و خیال می‌کنند این قضیه بسیار سختی است پس باید بنیان‌های سیاسی لبنان و روش‌های اداره این کشور را بیش از پیش بدانیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آشوبگری آقای زارعی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی

ایتنا - در حال حاضر تلفن‌های همراه نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره ما پیدا کرده‌اند و شاید بتوان گفت که به اصلی‌ترین ابزاری که روزانه از آن استفاده می‌کنیم، تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل این سوال همواره پیش می آید که چگونه گوشی را سریع شارژ کنیم ؟
در دنیای امروزی که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است، مشکل عدم دوام باتری و نیاز مکرر به شارژ گوشی موبایل برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

عادات شارژ گوشی یا تلفن همراه متفاوت است؛ برخی افراد، قبل از خواب گوشی را شارژ می‌کنند، برخی دیگر آن را در ماشین شارژ می‌کنند درحالی که بعضی‌ها تنها و در صورت لزوم آن را شارژ می‌کنند.

در این مطلب با استناد به گزارش «بتا نیوز»، به بررسی روش‌های شارژ سریع باتری گوشی موبایل پرداخته خواهد شد.

این روش‌‌ها به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان ممکن و با کارایی بیشتر، باتری گوشی خود را شارژ کنید.

۱- بررسی دمای دستگاه؛ از شارژ کردن گوشی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری کنید

۲- استفاده از قابلیت Power Saving Mode (حالت صرفه‌ جویی در مصرف باتری) و عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام شارژ یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ

۳- شارژر را به درستی در سوکت قرار دهید

۴- از شارژر دیواری استفاده کنید و از شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از شارژرهای ماشینی یا به وسیله‌های دیگری مانند کامپیوتر خودداری کنید

۵- گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

۶- از شارژر اصل و سالم استفاده کنید 

۷- از شارژرهای فست استفاده کنید؛ یک شارژر فست به شما کمک می‌کند تا باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت به وضعیت شارژ کامل برسانید

۸- از پاوربانک اسفاده کنید؛ استفاده از پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را به صورت سریع شارژ کنید

دیگر خبرها