Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:55:11 GMT

مستندساز برزیلی مهمان «نردبان» می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۳۱۷

مستندساز برزیلی مهمان «نردبان» می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی «نردبان»، ششمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» امشب ۲۴ مردادماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

در این برنامه مستندسازان و نظریه‌پردازان سینمای مستند از داخل و خارج ایران در گفتگوهایی اختصاصی با «نردبان» از تجربیات خود در فیلمسازی و عکاسی مستند می‌گویند و سینمای مستند ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قسمت از برنامه «نردبان» با ورود به پرونده مستندهای سیاسی، سراغ پترا کاستا مستندساز برزیلی رفته و گفتگویی با این کارگردان و عضو آکادمی اسکار دارد. جدیدترین اثر او مستند «لبه دموکراسی» است که نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۱۹ بود.

او در گفتگویی اختصاصی که برای اولین بار با شبکه مستند انجام می‌دهد از تجربه‌های خود در عرصه سینمای مستند سخن می گوید و مستندهای سیاسی ساخته‌ شده در ایران را نقد و بررسی می‌کند.

در این قسمت از برنامه نسیم نجفی آثار پترا کاستا را معرفی کرده و سیدوحید نبوی‌زاده‌نمازی از موضوع سیاست در فیلم سخن خواهد گفت.

در بخش دیگر برنامه،‌ مهدی باقری در گفتگو با امید بلاغتی و حامد شکیبانیا به معرفی مستندهای سیاسی به روایت اول شخص می‌پردازد. علاوه بر این تعدادی از مستندهای سیاسی ساخته شده در کشورمان نقد و بررسی می‌شود.

در بخش معرفی فیلم نیز مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» معرفی شده و وحید صداقت کارگردان این فیلم گفتگویی کوتاه در مورد این اثر دارد.

علاقه‌مندان برای مشاهده کامل آیتم‌های برنامه می‌توانند به سایت شبکه مستند به آدرس http://www.doctv.ir/nardeban مراجعه کنند.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند فیلم و عکاسی مستند را در ۲ بخش آماتور و تخصصی به علاقه‌مندان آموزش دهد. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی مختلف جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۱۵ است.

«نردبان» در استودیو فرهنگسرای ارسباران ضبط می‌شود.

کد خبر 4998192 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه مستند سیما برنامه تلویزیونی مستندساز برزیل فیلم کوتاه ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی نواحی رادیو نمایش شبکه پنج سیما کنسرت آنلاین سازمان سینمایی فیلم مستند آلبوم موسیقی مستندهای سیاسی شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم رونمایی این فیلم به کارگردانی ابوالفضل توکلی دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

امیرسلیمانی متولد ۱۳۲۱ بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی گوناگون مانند هزاردستان، شاه دزد، دبیرستان خضرا، تبریز در مه، معمای شاه و دوقلو‌ها بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک