Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینمای مستند ایران در جدیدترین قسمت از برنامه نردبان شبکه مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و برای نخستین بار در با پترا کاستا، مستندساز مشهور برزیلی و کارگردان لبه دموکراسی، نامزد جایزه اسکار بهترین مستند سال ۲۰۱۹ گفت‌وگویی متفاوت اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی نردبان، ششمین قسمت از فصل جدید این برنامه امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستندسازان و نظریه‌پردازان مطرح سینمای مستند از داخل و خارج ایران در گفت‌وگوهایی اختصاصی با نردبان، از تجربیات خود در فیلم‌سازی و عکاسی مستند می‌گویند و سینمای مستند ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.  

این قسمت از برنامه نردبان با ورود به پرونده مستندهای سیاسی، سراغ پترا کاستا، مستندساز برجسته برزیلی رفته و گفت‌وگویی متفاوت با این کارگردان و عضو آکادمی اسکار دارد. جدیدترین اثر او مستند لبه دموکراسی است که نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۱۹ بود. او در گفت‌وگویی اختصاصی که برای نخستین بار با شبکه مستند انجام می‌دهد از تجربه‌های خود در عرصه سینمای مستند سخن گفته و مستندهای سیاسی ساخته‌شده در ایران را نقد و بررسی می‌کند.  

قرار است در بخش دیگر این برنامه، مهدی باقری، در گفت‌وگو با امید بلاغتی و حامدشکیبانیا به معرفی مستندهای سیاسی به روایت اول شخص می‌پردازد. علاوه بر این تعدادی از مستندهای سیاسی ساخته شده در کشورمان نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.  

در بخش معرفی فیلم نیز مستند صحنه‌هایی از یک جدایی معرفی شده و وحید صداقت کارگردان این فیلم گفت‌وگویی کوتاه در مورد این اثر دارد. نسیم نجفی آثار پترا کاستا را معرفی کرده و سیدوحید نبوی‌زاده ‌نمازی از موضوع سیاست در فیلم سخن خواهد گفت.  

نردبان مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند فیلم و عکاسی مستند را در دو بخش آماتور و تخصصی به علاقه‌مندان آموزش دهد. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بور بور هر جمعه‌ ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۱۵ پخش می‌شود. 

کد خبر 438771

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جایزه اسکار مستندهای سیاسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مستندهای سیاسی سینمای مستند شبکه مستند گفت وگویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با ۲۲ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین اثر تهیه شده توسط مرکز گسترش با عنوان «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند» اثر احمد ضابطی جهرمی که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی شد، در نمایشگاه کتاب امسال، عرضه می‌شود. استاد ضابطی جهرمی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه، از ساعت 16 تا 18 در غرفه مرکز در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کتاب‌های «هنر دقت (کلام و تصویر در مردم نگاری)» مایکل اوپیتس و احمد الستی و ترجمه محمد همتی، «صدای آینه‌ها» گفتگوی معصومه کیانی با منوچهر طیاب، خسرو سینمایی و محمدرضا اصلانی، «دوربین شخصی سینمای ذهنی و فیلم جستار» لائورا راسکارلی و ترجمه محمدرضا فرزاد و «پژوهش سینمایی (کشف سوالی درباره جهان و پرسشی درباره شکل برای فیلم مستند)» محمد تهامی‌نژاد از جمله عناوینی هستند که در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی عرضه خواهند شد.

تعدادی از آثار منتشر شده مرکز در یک سال گذشته در سایت فیدیبو عرضه شده و قابل دسترسی است. علاقه‌مندان به مطالعه آثار مربوط به سینمای مستند، در ایام برگزاری جشنواره هم می‌توانند 15 کتاب‌ از جمله «دگرخوانی سینمای مستند» اثر محمدرضا اصلانی را از فیدیبو تهیه کنند.

سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • «هفت» دوباره روی آنتن