Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار سریع ویروس کرونا در جهان و جان باختن شمار زیادی از مردم دنیا بر اثر ابتلا به این ویروس، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد تا کشف واکسن ضد کرونا، تنها راه مقابله با کووید ۱۹ رعایت اصول بهداشتی است. در این میان بیش از هر چیزی بر استفاده از ماسک تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع استفاده از ماسک مانع انتشار ویروس در میان افراد به‌ویژه در تجمعات است، اما هر نوع ماسکی نمی‌تواند برای این منظور مناسب باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا از مردم خواسته است که از ماسک‌های سوپاپ دار استفاده نکنند. هدف از استفاده از ماسک، جلوگیری از انتقال قطرات تنفسی به دیگران برای کنترل منبع انتشار ویروس است. ماسک‌هایی با دریچه‌های یک طرفه سبب تجمع این قطرات در هر بازدم می‌شوند که هنگام باز کردن دریچه ویروس به سادگی در هوا منتشر و به دیگران منتقل می‌شود؛ بنابراین CDC استفاده از ماسک برای کنترل منبع را در صورت داشتن دریچه بازدم توصیه نمی‌کند.

این هشدار اندکی پس از آن صورت گرفت که کارشناسان دانشگاه نیوساوت ولز در سیدنی نتیجه تحقیق خود بر روی انواع ماسک را اعلام کردند. بر اساس این مطالعه ماسک‌های خانگی دو لایه و سه لایه گزینه خوبی برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ محسوب می‌شوند.

این تیم دریافتند یک لایه از تی‌شرت کتان می‌تواند به عنوان سدی در برابر قطرات دفع شده هنگام صحبت، عمل کند، اما ماسک‌های دولایه و سه لایه در کاهش انتشار قطرات ناشی از سرفه و عطسه به طور قابل توجهی بهتر هستند.

بیشتر بخوانید: 

از این نوع ماسک هرگز استفاده نکنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا