Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شهند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های امسال این اداره کل تلاش برای توسعه اقتصادی و صنعتی این استان با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی اظهارداشت: پاسخگویی در پنج زمینه از جمله مشکلات و معضلات بهداشتی جامعه ،وضعیت کشاورزی ، مشکلات زیست محیطی ،مصرف آب و نحوه مصرف انرژی از جمله وظایف مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم در کنار انجام وظایق قانونی خود در قابل این پنج مورد به حل مشکل راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و اشتغالزا و همچنین توسعه پایدار  استان با استفاده از هرگونه راهکار قانونی ممکن کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال  جهش تولید افزود: پنج شاخصه انرژی، بهداشت و سلامت جامعه، کشاورزی و امنیت غذایی، آب و تنوع زیستی در هر طرح تولیدی باید مدنظر قرار گیرد و اگر در تولید به این سمت نرویم شاهد تبعات جبران‌ناپذیر آن در زندگی خودمان خواهیم بود.

او گفت: در راستای حل مشکلات زیست محیطی واحدهای صنعتی آلاینده هفت واحد عمده آلاینده محیط زیست در استان شناسایی و برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست به سازمان مرکزی معرفی شدند.

او بیان کرد: واحدهای معرفی شده شامل سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی و چهار واحد صنعتی و تولیدی هستند که به دلیل عدم کارآیی و کارکرد سیستم تصفیه فاضلاب موجب آلودگی و آسیب محیط زیست می‌شوند.

شهند افزود: تمامی واحدهای صنعتی، خدماتی، شهرک صنعتی، مراکز معاینه فنی، مراکز تولید پسماندهای پزشکی و محل‌های دفن زباله در استان اردبیل به صورت مستمر توسط کارشناسان پایش این اداره کل مورد بازرسی زیست محیطی قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با اجرای طرح توسعه روستای لرد که در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به تصویب رسیده زمینه توسعه این روستا که از سال‌ها پیش یکی از خواسته‌های به حق مردم این روستای بزرگ و با جمعیت بیش از چهار هزار نفر در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال است، تحقق می‌یابد.

او گفت: با اجرای طرح انتزای بخش از اراضی تحت مدیریت محیط زیست خلخال برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و الحاق بخشی از اراضی خارج از این منطقه به عوان اراضی جایگزین به این منطقه بسیاری از مشکلات مربوط به موانع سر راه ایجاد طرح‌های اشتغالزا در این شهرستان در آینده مرتفع خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست خلخال استان اردبیل واحدهای آلاینده کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه طی گزارشات و شکایات مردمی واصله به این اداره مبنی بر انتشار بو نامطبوع به خصوص در هنگام شب در منطقه جعفرآباد جنگل شهرستان ورامین، پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و آلایندگی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد، افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه‌های صادره، با اخذ دستور قضائی این واحد آلاینده پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6097110

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود