Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@08:40:03 GMT

طرز تهیه ته چین بره سنتی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۸۹۰

طرز تهیه ته چین بره سنتی خوشمزه

ته چین انواع مختلفی دارد مانند ته چین گوشت گاو، ته چین بره، ته چین بوقلمون و ته چین مرغ. طرز تهیه این غذا نیز بسیار ساده می باشد و یک غذای بسیار عالی و مناسب برای دورهمی ها و جشن های خودمانی است.

شما می‌توانید این ته چین را در قالب های مختلف و شکل های مختلف درست کنید و برای تزیین از زرشک و خلال پسته استفاده کنید و به آن رنگ و لعاب بیشتری ببخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آشنایی با طرز تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

برنج ۵۰۰ گرم

گوشت بره ۸۰۰ گرم

زعفران ساییده شده یک قاشق مرباخوری

تخم مرغ متوسط ۲ عدد

نمک و فلفل و روغن به مقدار کافی

ماست ۲ لیوان

پیاز متوسط ۱ عدد

دستور پخت:

گام اول: گوشت را بشویید و با یک عدد پیاز خرد شده و کمی نمک روی حرارت ملایم بگذارید تا پخته شود. ماست را در یک کیسه سفید و تمیز ریخته تا آب آن برود. سپس آن را در یک ظرف بریزید و مقداری زعفران آب گرفته و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.

گام دوم: سپس کمی نمک و فلفل اضافه کنید. قطعات گوشت پخته شده را به ماست آغشته کنید و برنج را با آب و نمک بپزید و آبکش کنید. در یک قابلمه نسوز مقداری آب و روغن بریزید و یک سوم برنج را ته قابلمه بریزید. شما می توانید از قالب های مختلف و شکل دار استفاده کنید.

گام سوم: قطعات گوشت را که به ماست آغشته شده اند را روی برنج بچینید. سپس یک سوم دیگر برنج را روی آن بریزید و بقیه ماست را روی برنج ریخته و باقیمانده برنج را روی آن بریزید. آب گوشت را صاف کنید و با روغن روی برنج ریخته و دم کنید. موقع کشیدن آن را روی یک دیسک گرد وارونه کنید.

 

منبع: آشپزی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه ته چین ته چین سبک زندگی پارسی خبر ته چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت سریع یک غذای خوشمزه آلمانی با تخم مرغ و پیاز (فیلم) طرز تهیه پنیر فتای خانگی توسط آشپز آلمانی (فیلم) ترکیب ذرت، روغن زیتون و تخم مرغ: غذایی ساده و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید