Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز نشریات از مهم‌ترین نهادهای دانشجویی و دانشگاهی هستند که می‌توانند در حل مسائل و مشکلات مرتبط با این حوزه‌ها اقدامات مؤثری انجام دهند، اما متأسفانه سیاست‌گذاری‌های مسئولان دانشگاهی به گونه‌ای بوده که توجه مطلوبی به نشریات نمی‌شود و بی‌انگیزگی دانشجویان را برای حضور و فعالیت در این حوزه افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره تأثیر نشریات در حل مسائل و مشکلات دانشگاه و دانشجویان اظهار کرد: به دلیل اینکه دانشجویان مشکلات را نادیده می‌گیرند و به آسانی از آن می‌گذرند، در این نشریه تلاش شده با شرایط و امکانات موجود در دانشگاه پیشرفت و دانشجویان نظرات خود را در یک قالب قوی بیان کنند.

وی افزود: در بخش‌های گوناگون این نشریه اقدامات و فعالیت‌هایی انجام شده تا به مسائل و مشکلات رشته معماری به صورت حرفه‌ای از نظر تولید محتوا، گرافیک و تبلیغات مجازی و سایر موارد پرداخته شود که بسیار تأثیر گذار است.

مدیر مسئول فصلنامه دریچه معماری دانشگاه تهران با اشاره به دلایل تبعیض موجود بین نشریات و سایر نهادهای دانشجویی مانند تشکل‌ها وانجمن‌ها، تصریح کرد: این موضوع توسط دانشجویان در شورای ناظر بر نشریات این دانشگاه مطرح شده و متأسفانه تعاملی بین نشریات با یکدیگر با زمینه فعالیت‌های گوناگون و دغدغه آنها دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه تعداد دانشکده‌ها در حوزه‌های گوناگون دانشگاه تهران بسیار زیاد بوده، همکاری و تعامل بین آنها می‌تواند به بهترین صورت رخ دهد و سبب پیشرفت نشریات شوند.

جدل با دانشگاه نشریات را از اهداف اصلی خود دور می‌کند

فیضی ادامه داد: چنین اقدامی سبب خواهد شد تا دانشگاه بیشتر به نشریات توجه کنند، علاوه بر موارد ذکر شده در شرایطی ممکن بوده فعالان این حوزه به مسائل حاشیه‌ای بپردازند و خود را در زمینه فعالیت‌های مرتبط قوی نشان ندهند؛ به عبارتی به دنبال جدل با دانشگاه هستند و این مسئله نشریات را از اهداف اصلی خود دور می‌کند؛ اما در صورت فعالیت مناسب توجه ویژه‌ای به آنها خواهد شد. بنابراین دلیل مهم و اصلی جدا بودن نشریات، عدم همکاری آنها با یک‌دیگر حداقل در این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری‌ها موجود به گونه‌ای است که توجه کمتری به نشریات می‌شود، تأکید کرد: متأسفانه سیاست گذاری‌های دانشگاه به گونه‌ای بوده که توجه کمتری به این حوزه می‌شود زیرا تأثیر فعالیت‌های آن را کمتر مشاهده کرده‌اند؛ همچنین فعالیت‌های دانشجویی هم برای برخی از افراد تعریف نشده است بنابراین هر چقدر فعالیت نشریات افزایش یابد سیاست گذاری‌های مرتبط با این حوزه هم تغییر پیدا می‌کند.

مدیر مسئول فصل‌نامه دریچه معماری دانشگاه تهران درباره مزایا و معایب افزایش تعداد نشریات در سال‌های گذشته اظهار کرد: اگر هرکدام از این نشریات در حوزه دانشجویی و به قصد آن فعالیت کنند و پیشرفت دانشگاه از اهداف آنها باشد قطعاً اتفاق مثبتی خواهد بود، اما افزایش بی‌رویه و بی‌دلیل آن هم می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد به طور مثال بسیاری از فعالان این حوزه برای برقراری ارتباط و سابقه در این راه قدم می‌گذارند و اصول ذکر شده را رعایت نمی‌کنند.

افزایش تعداد نشریات به معنای کیفیت مناسب آن نیست

فیضی با اشاره به اینکه میزان تأثیرگذاری نشریات و فعالیت دانشجویان با یک دیگر ارتباط بسیار نزدیکی دارد، تشریح کرد: در رابطه با این مسئله می‌توان گفت کیفیت و چگونگی فعالیت دانشجویان تأثیر بسیاری دراین مسئله دارد به عبارت دیگر این دو امر با یک دیگر مرتبط هستند. نکته مهمی که وجود دارد این بوده که دانشگاه برای پیشرفت نشریات اقدامی انجام نمی‌دهد اما اگر دانشجویان تلاش کنند و در این زمینه پیگیر باشند قطعاً کمک‌هایی هم از سوی دانشگاه انجام می‌شود؛ بنابراین افزایش تعداد نشریات به معنای کیفیت مناسب آن نیست؛ شاید دغدغه لازم وجود ندارد تا فعالان این حوزه بخواهند پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی درباره مشکلات موجود در این حوزه گفت: معمولاً نشریات به دو روش مجازی و فیزیکی منتشر می‌شوند اما مهم‌ترین مسئله‌ای که حتی نشریات خارج از دانشگاه هم با آن روبه رو هستند مشکلات مالی بوده که بسیار به چاپ و گرافیک مرتبط است. بر اساس تجربه شخصی انتشار و توزیع نشریات به صورت فیزیکی بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد، اما متأسفانه ساز و کاری برای فروش یا اداره مسائل مالی برای فعالان این حوزه وجود ندارد و حمایت‌های کمی هم انجام می‌شود.

مدیر مسئول فصل‌نامه دریچه معماری دانشگاه تهران افزود: در زمینه محتوای نشریات دانشجویان دغدغه‌مند وجود دارند اما به دلیل اینکه تعداد آنها کم بوده و سایر افراد انگیزه و دغدغه لازم را برای فعالیت ندارند مشکلاتی را در رابطه با تولید محتوا ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی حمیات‌ها شعار گونه بوده و چالش‌های فراوانی وجود دارند.

فیضی ادامه داد: بخش صفحه آرا هم تا حد بسیاری بازهم به مسائل مالی مربوط می‌شود و می‌توان گفت یک نشریه با بودجه کم فعالیت می‌کند و اگر بخواهد در این زمینه اقدامات خوب، مناسب و با کیفیتی انجام دهد چالش‌های فراوانی را باید متحمل شود.

انتهای پیام/

342 / 320 دانشگاه تهران نشریات دانشگاه تهران فصلنامه دریچه معماری افزایش تعداد نشریات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تهران نشریات دانشگاه تهران افزایش تعداد نشریات افزایش تعداد نشریات فعالان این حوزه سیاست گذاری ها دانشگاه تهران دریچه معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام آیت الله علیرضا اعرافی که شامگاه چهارشنبه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آئین نکوداشت فقیه مجاهد حضرت آیت الله موسوی جزایری قرائت شده آمده است: حوزه‌های علمیه با سابقه‌ای بیش از هزار ساله نقشی تمدنی، اثرگذار، پراهمیت و ارزنده در رشد و تعالی جوامع بشری و اسلامی ایفا کرده و با بهره گیری از ظرفیت عظیم نخبگانی خویش و با نگاهی تمدن ساز در مسیر دستیابی به جایگاه حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و جهان معاصر در حال پیشروی است.

در این پیام عنوان شده است: جناب مستطاب آیت الله آقای حاج سیدمحمدعلی موسوی جزایری (دامت برکاته) از جمله تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه و عالمان و مجاهدانی است که همواره در سنگرهای مختلف با همتی والا، تلاشی مستمر و کوششی بی شائبه، تعهد و دینداری را آمیزه جان خود ساخته و از هیچ تلاشی به منظور پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه فروگذار نکرده است.

در پایان پیام آیت الله اعرافی آمده است: با عنایت به مراتب فضل و جهاد و سوابق ایشان، سال‌ها مجاهدت علمی و عملی این شخصیت خدوم را قدر دانسته، مراتب تقدیر و تکریم خویش را تقدیم ایشان می‌نمایم و سلامت و عزت معظم له و توفیق همه مشارکان و مساهمان در برگزاری این مراسم را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 6094646

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد