Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:40:41 GMT

جوایز اصلی لوکارنو به کارگردانان زن رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۸۴۴

جوایز اصلی لوکارنو به کارگردانان زن رسید

فیلم های ساخته «لوکرسیا مارتل» و «ماری الساندرینی» به ترتیب موفق به کسب جایزه جشنواره لوکارنو در بخش بین المللی و سینمای سوئیس شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، هفتاد و سومین جشنواره فیلم لوکارنو امسال تحت تاثیر بحران جهانی ویروس کرونا، دوره ویژه ای را به صورت ترکیبی از نمایش آنلاین و فیریکی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رویداد سینمایی معتبر بر خلاف گذشته، امسال ۲۰ پروژه انتخابی را برای بخش حمایتی "فیلمهایی برای فردا" را انتخاب کرده بود که شامل ده فیلم بین المللی و ده فیلم سوییسی در مراحل مختلف تولید بودند که به سبب شیوع ویروس کرونا فرآیند تولید آنها به تاخیر افتاده بود. 

هیات داوران جشنواره لوکارنو به ریاست «کلی ریچارد» کارگردان آمریکایی فیلم «چوکوبار» ساخته «لوکرسیا مارتل» را به عنوان بهترین پروژه بین المللی و «زاهوری» ساخته «ماری الساندرینی» را به عنوان بهترین پروژه سوئیسی در بخش «فیلم هایی برای فردا» انتخاب کردند.

این دو پروژه  هر کدام مبلغ ۷۷ هزار دلار کمک مالی برای ادامه ساخت و فرآیند تولید دریافت میکنند.

فیلم «چوکوبار» مستندی سیاسی درباره قتل «خاویر چوکوبار» فعال حقوق بشر آرژانتینی در سال ۲۰۰۰ است.

پروژه سینمایی «وحشی گری» به کارگردانی «مبگوئل گومز» سینماگر معروف پرتغالی نیز برنده جایزه هیات داوران لوکارنو شد.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم لوکارنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در لرستان سوله بحران نداریم و قرار است در کنار بیمارستان نیایش، ساختمان اورژانس، پد آشیانه برای بالگرد و سوله بحران ایجاد کنیم.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه در قالب ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع با اعتبار ۳۱۸۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در قالب ۱۶۷ هزار مترمربع شامل بیمارستان‌، در دست احداث است.

وی ادامه داد: با هدف رسیدگی به سلامت مردم، سه فروند بالگرد امدادی به‌صورت اجاره‌ای در استان مستقرند و برای اجاره هر ماه دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود و برای هر ماموریتی هزینه آن پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت لرستان به سمت سالمندی پیش می‌رود، یکی از ضرورت‌های این استان ایجاد بیمارستان توانبخشی است.

دلفان افزود: اکنون سه بیمارستان نیایش، رازی و گهر در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و دورود در دست ساخت است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان