Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، با سر و صدای بسیار زیاد ناکام ماند و دلیلی هم برای چنین تمدیدی وجود نداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که تلاش سرسختانه ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، با سرو صدای زیادی، شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس صبح امروز در صفحه توئیتر خود، در این باره نوشت: «تلاش ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با شدت و سر و صدای زیاد ناکام ماند. دلیلی هم برای تمدید این مسئله وجود ندارد. کسانی که نگران این موضوع هستند، نباید زیاد این مسئله را غم انگیز جلوه دهند.»

اولیانوف افزود: «باید به یاد بیاوریم که قبل از سال 2010، هیچ تحریم وجود نداشت و هیچ اتفاق خارق العاده‌ای هم رخ نداد. اکنون هم ما اطمینان داریم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

نماینده روسیه یادآور شد: «ایالات متحده پیش از این نتیجه رأی گیری در شورای امنیت را پیش بینی کرده بود، ولی با این وجود، این روند را پیش برد. رویکردهایی که با انگیزه ایدئولوژیک هستند، گاهی اوقات شوخی‌های ظالمانه‌ای با کشورها می‌کنند.»

پیش از این، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ایالات متحده درباره تمدید تسلیحات تسلیحاتی علیه ایران را رد کرد.

محدودیت‌های واردات تسلیحات نظامی به ایران، طبق شروط توافقنامه هسته‌ای، در تاریخ 18 اکتبر سال 2020 (27 مهر ماه سال جاری) منقضی می شود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، پیش از این بارها اعلام کرده بود که هیچ دلیل واقع بینانه‌ای برای بررسی موضوع گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت وجود ندارد.

اعتراف پامپئو به شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایراناوبراین: عدم حمایت اروپا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، ناامید کننده استقطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... تأکید روسیه بر لزوم کاهش رویارویی پیرامون ایران در شورای امنیت اظهارات اعضای دائم شورای امنیت درباره دلیل عدم موافقت با قطعنامه ضد ایرانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تأکید روسیه بر لزوم کاهش رویارویی پیرامون ایران در شورای امنیت اظهارات اعضای دائم شورای امنیت درباره دلیل عدم موافقت با قطعنامه ضد ایرانی واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها ۲ سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۳ جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۴ واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت ۵ قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد ۶ اوبراین: عدم حمایت اروپا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، ناامید کننده است ۷ حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ۸ تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود توافق عادی سازی -۴ و پایانی| دلالی شخصیت‌های اماراتی برای یهودی‌سازی قدس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران اخبار آمریکا اخبار روسیه تحریم های ایران اخبار آمریکا اخبار روسیه تمدید تحریم های تسلیحاتی آمریکا برای تمدید تحریم تمدید تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی علیه تسلیحاتی علیه ایران تسلیحاتی ایران شورای امنیت ایالات متحده بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین