Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:10:22 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۲۵

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۲۹۰

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۵/۲۵

‍‍‍‍‍‍

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۶ سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد اینکه روند ترمیم تقاضا برای انرژی ممکن است کندتر از حد انتظار باشد، قیمت نفت روز جمعه شاهد اندکی افزایش بود، اما افزایش عرضه موجب شد تا تاثیر مثبت ناشی از کاهش ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا تحت تاثیر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هفته آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت در سال 2020 را کاهش دادند. اوپک و متحدانش از ماه جاری میلادی شروع به افزایش تولید خود کرده اند.
اندی لیپو مدیر موسسه لیپو اویل در هیوستون اظهار داشت: «سوال کلی در مورد بازار نفت این است که آیا گسترش کرونا قرار است همچنان بر بازگشت تقاضای بنزین و گازوئیل تاثیر بگذارد یا خیر.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 16 سنت کاهش به 44 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 23 سنت افت به 42 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات هفتگی به ترتیب شاهد 0.9 و 1.9 درصد افزایش بود.
اوایل این هفته و پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است قیمت نفت شاهد افزایش بود.
فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز شیکاگو در این باره گفت: «اگر این روند ادامه یابد خیلی به ترمیم قیمت نفت کمک خواهد کرد و می تواند سطح قیمت ها را بالا ببرد.»
تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در آمریکا که شاخصی از میزان عرضه انرژی در ماه های آینده است، این هفته برای پانزدهمین هفته متوالی شاهد کاهش بود.
انتهای پیام/

R1012122/P/S7,80/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴ ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۴ مخالفت شدید کشورهای اروپایی با تحریم های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۲۴| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در برخی استان ها ۶ وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟ ۷ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۸ یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است مهمترین اخبار اقتصادی سیل نعمت است یا نقمت؟ فروش اوراق سلف نفتی وزارت نفت با مصوبه شورای سران متفاوت است تولیدکننده بزرگی که زمانی کفش واکس می‌زد + فیلم تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا برای پانزدهمین هفته متوالی کاهش یافت مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت پایان معاملات قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی