Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@17:01:10 GMT

آیا وایتکس و یخ عمر گل را بیشتر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۶۱۶

به گزارش «تابناک»، غلامحسین سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا با این توصیه که شهروندان به هنگام خرید گل، حتما از نوع تازه آن خریداری کنند، گفت: ماندگاری گل های باکیفیت بیشتر از دو هفته نیست. اگر یک هفته از عمر آن گذشته باشد فقط یک هفته دیگر از عمر گل باقی می ماند؛ بنابراین بهتر است گلی انتخاب شود که ساقه تمیزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه ساقه گل تمیزتر باشد گل تازه تر و هرچه ساقه بی رنگ تر باشد نشان دهنده آن است که گل مدت بیشتری در آب مانده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: برای افزایش ماندگاری گل در خانه بایستی آب گلدان هر ۱۲ ساعت یک بار عوض شود. اگر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد می تواند با اضافه کردن یک قطره وایتکس در آب از بوگرفتن آب و در نهایت خراب شدن گل جلوگیری کند. اگرچه وایتکس برای گل خوب نیست ولی اجازه نمی دهد آب در گلدان فاسد شود. همچنین بایستی چند تکه یخ نیز به آب گل اضافه شود. اضافه شدن یخ باعث خنک شدن آب و جلوگیری از فساد و بوگرفتن آن می شود.

سلطان محمدی در پاسخ به این سوال که آیا قند نیز باعث افزایش عمر گل می شود؟ گفت: قند دارای مواد غذایی است و اضافه کردن آن به گل ضرر ندارد ولی به طور کل تاثیر چندانی بر ماندگاری گل ندارد. کسانی که قصد دارند گل هایشان را به مدت طولانی تر نگه دارند، علاوه بر رعایت نکات مذکور می توانند از مواد غذایی مخصوص گل های شاخه بریده که به شکل پودر در آب حل می شود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسته به نوع گل و ساقه آن شیوه نگهداری متفاوت است. برای مثال گل هایی مانند آلسترومریا ساقه نرمی دارند و ساقه آنها پس از چند روز قرارگیری در آب لیز شده و دیگر آب نمی کشند. این گل باید در گلدانی با آب کم و بدون برگ قرار گیرد زیرا اگر برگ با ساقه به داخل آب برود آب بو گرفته و عمر گل کوتاه می شود. همچنین بعد از چند روز می توان آن مقدار از ساقه گل را که داخل آب بوده برید و قسمت دیگری از ساقه را داخل آب تمیز قرار داد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در پایان گفت: برخی از گل های شاخه بریده مانند رز ساقه ضخیمی دارند. این گل ها نیازمند آب بیشتری هستند و بایستی برگ ها به هنگام قرار گیری در گلدان چیده تا عمر گل بیشتر شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات گل و گیاه نگهداری گل ماندگاری گل وایتکس کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات عمر گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • مربی تیم ملی به کادر فنی تراکتور اضافه شد
  • مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند