Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‎ها- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه کنگره ملی الماس‌های درخشان با حضور آزادگان در استان مرکزی برگزار می‌شود از تجلیل آزادگان از کادر درمانی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی انصاری‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته برنامه الماس‌های درخشان به مناسبت گرامیداشت این روز با حضور جمعی از آزادگان و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد اما امسال به سبب شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها با رویکرد مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موسسه فرهنگی پیام آزادگان در راستای بررسی مشکلات آزادگان و سرکشی از آنها فعالیت می‌کند که بنیاد شهید استان با این موسسه همکاری خوبی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: با همکاری صدا و سیمای استان تعدادی فیلم، کلیپ و مستند به مناسبت سالروز ورود آزادگان تهیه شده که به مناسبت گرامیداشت این روز از شبکه آفتاب پخش می‌شود.

انصاری‌فر تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها مسابقه پیامکی به مدت سه روز با همکاری مرکز بسیج صدا و سیما است که به 3 نفر از برندگان هدیه 100 هزار تومانی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: حضور در برنامه بامداد آفتاب، برنامه خانه آفتابی، حضور یکی از آزادگان در برنامه صبحگاهی صدا و سیما، حضور دو نفر از آزادگان در برنامه شب‌های مهتابی، پیگیری مسائل آزادگان در برنامه پرسش و پاسخ، معرفی آزادگان کارآفرین در برنامه‌های مختلف به مناسبت این روز انجام می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها گلباران قبور مطهر شهدای آزاده در تاریخ  یکشنبه 26 مرداد ماه ساعت 9 صبح با حضور تعدادی از آزادگان است همچنین در روز شنبه 25 مرداد تعدادی از آزادگان اراک و ساوه با لباس‌های اسارت در بخش کرونایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) ساعت 9 صبح حضور پیدا می‌کنند و از پرستاران و کادر درمان به پاس مجاهدت‌ها و سختی فعالیت آنها در این روزهای سخت مبارزه با کرونا تجلیل می‌کنند.

کرج| «اتوبوس اسرا» در روز آزادگان به‌صورت نمادین حرکت می‌کندتصویب یک آیین نامه برای پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان

انصاری‌فر با اشاره به تجلیل از تعدادی آزادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: کنگره ملی الماس‌های درخشان در تاریخ 26 مرداد ماه 10 صبح به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار می‌شود که در استان این برنامه با حضور تعدادی از آزادگان در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در استان مرکزی 738 آزاده داریم که از این تعداد 8 نفر از آزادگان به شهادت رسیدند و یک نفر در اردوگاه‌های دشمن به شهادت رسیده و 59 نفر به رحمت ایزدی پیوستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه کمترین میانگین سنی آزادگان 45 سال و بیشترین 87 سال است، گفت: 3  نفر از آزادگان 10 سال به بالا، بین 9 تا 10 سال 38 آزاده، بین 8 تا9 سال 49 آزاده، 7 تا 8 سال 47 آزاده، 6 تا7 سال 20 آزاده، 5 تا 6 سال 5 آزاده و 4 تا 5 سال 58 آزاده، 3 تا4 سال 27 آزاده، 2 تا 3 سال 47 آزاده، یک تا 2 سال 22 آزاده داریم که در اسارت بودند.

انصاری‌فر بیان کرد: با اشاره به اینکه شهرستان محلات به نسبت جمعیت با 53 آزاده بیشترین تعداد آزاده‌ها دارد، گفت: شهرستان آشتیان 10 آزاده، اراک 430، تفرش 13، خمین 63، ساوه 84 و شازند 31 آزاده دارند.

وی افزود: امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سبب مجاهدت‌ها و دلیری‌های آزادگان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و جوانان و نوجوانان باید با افتخاراتی که برای کشور رقم می‌زنند قدردان روزهای سخت و طاقت‌فرسای آزادگان و فداکاری و شجاعت آنها برای دفاع از این مرز و بوم باشند.

انتهای پیام/713/ ع

R7980/P/S6,73/CT1 بیشتر بخوانید... نماینده ولی فقیه در استان همدان: ترویج روحیه ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان: حضور حاج قاسم گلزار شهدای کرمان را به یک آستان متبرک تبدیل کرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده ولی فقیه در استان همدان: ترویج روحیه ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان: حضور حاج قاسم گلزار شهدای کرمان را به یک آستان متبرک تبدیل کرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۲ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۳ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۴ روایت تسنیم از علل کاهش ازدواج در اردستان؛ شرایط دست و پا گیر ازدواج را سخت کرده است ۵ برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتی ۶ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۷ شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد ۸ «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد واکنش ائتلاف الفتح به توافق ننگین با رژیم صهیونیستی؛ درخواست برای تحریم حاکمان امارات سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی الماس های درخشان برگزار می شود ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی صبح شنبه در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق‌های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی ۶۰۰ نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تأمین شود که در جریان سفر اخیر وزیر محترم راه وشهرسازی به آذربایجان شرقی شاهد واگذاری قرارداد زمینِ ۱۷۷ نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین‌های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.

وی افزود: یکی دیگر از توافق‌هایی که در سال‌های ماضی منعقد شده بود و صورتجلسۀ آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهیِ زمین برای ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی ایثارگران بود که احیا و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند، ۷ هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.

سلمانی یادآوری کرد: هزاران ایثارگرِ فاقد مسکن یا بد مسکنِ آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش‌های جدید و تحقق تکالیف قانونیِ دستگاه‌های اجرایی در قبال تأمین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.

وی افزود: حراست از آرمان‌های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائۀ انواع خدمات شهروندی در ساحت‌های اقتصادی و اجتماعی است. به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائۀ خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

سلمانی گفت: ماده ۷ این قانون، تکلیف تأمین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه‌های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این جلسه وعده پیگیریِ ویژۀ موضوع مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند را داد و دستیارش را مأمور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش‌های احتمالیِ فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تأمین مسکن ایثارگران کرد.

در این جلسه اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در خصوص برخی از فرزندان شهدا و جانبازانِ شاغل به خدمت در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز مورد پیگیری قرار گرفت که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران قول داد مراتب را تا حصول نتیجۀ مطلوب و رفع مشکل، تعقیب کند.

کد خبر 6089554

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان