Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تاکید براینکه دولت باید پاسخگوی حذف بودجه خودکفایی گندم باشد گفت: واردات گندم در شرایطی که توان تولید را در داخل داریم بر ضد تولید ملی است. - اخبار استانها -

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در علی آبادکتول اظهار داشت: امسال برای پرداخت مطالبات گندمکاران، کلزاکاران و کشاورزان سویاکار و توتون‌کار همه اعضای مجمع به همراه استاندار ورود کردیم که خوشبختانه پول کشاورزان نسبت به سال‌های قبل زودتر پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای کشور دچار مشکلات عدیده ای نشود باید به بخش کشاورزی بیش از پیش توجه کرد گفت: گندم محصولی استراتژیک است و باید برای تولید و خودکفایی آن برنامه داشته باشیم.

95 درصد مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شدذخایر گندم لبنان برای چهار ماه کافی خواهد بودگزارش|دخل و خرج کشاورزان با هم نمی‌خواند؛ گندم‌کاران از پرداخت دیر هنگام مطالبات ناراضی‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حذف بودجه خودکفایی گندم در دولت بیان داشت: بنده از طراحان سوال درباره واردات گندم هستم، این که شرکتی برای این کار ثبت شده ایراد قانونی ندارد اما واردات، ضربه به تولید ملی است و هر کسی می‌تواند شرکتی ثبت کند اما این که با وجود توان تولید در داخل بخواهد گندم وارد کند بر ضد تولید داخل است.

وی با تأکید براینکه دولت باید پاسخ دهد چرا بودجه خودکفایی گندم را حذف کرده است بیان داشت: دولت گندم را از کشاورزان دو هزار و 500 تومان می‌خرد در حالی که 5 هزار و 100 تومان وارد می‌کند، دولت باید به همین مبلغ گندم را از کشاورزان خریداری کند تا رغبتی برای تولید بیشتر بین آنان ایجاد شود.

نوروزی گفت: هزینه‌های تمام شده تولید و قیمت نهاده‌ها افزایش چند برابری یافته اما محصول کشاورزان به قیمت پایینی خریداری می‌شود. بسیاری از نهاده‌ها مانند سم و کود در انبارها وجود دارد اما آن را بین کشاورزان توزیع نمی‌کنند.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT1 بیشتر بخوانید... کشف محموله گندم قاچاق در ایجرود / ۳ متهم دستگیر شد سؤال نماینده تهران از "خاوازی" برای واردات گندم از سوی افراد خاص اعلام وصول شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کشف محموله گندم قاچاق در ایجرود / ۳ متهم دستگیر شد سؤال نماینده تهران از "خاوازی" برای واردات گندم از سوی افراد خاص اعلام وصول شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۲ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۳ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۴ روایت تسنیم از علل کاهش ازدواج در اردستان؛ شرایط دست و پا گیر ازدواج را سخت کرده است ۵ برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتی ۶ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۷ شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد ۸ «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد واکنش ائتلاف الفتح به توافق ننگین با رژیم صهیونیستی؛ درخواست برای تحریم حاکمان امارات نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه خودکفایی گندم واردات گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی