Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای مرحله نخست طرح کهاب در جایگاه‌های عرضه سوخت کل کشور خبر داد.

 به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کرامت ویس کرمی در گفت‌وگوی زنده تلفنی با برنامه تهران ۲۰ شبکه پنجم سیما افزود: جایگاه‌های عرضه سوخت کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به مرحله نخست طرح کهاب مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: از سه انبار نفت موجود در سه گوشه کلانشهر تهران، انبار نفت شمال غرب که مجهز به این سیستم بازیافت بخار بنزین شده و فعال است، به‌صورت شبانه روزی فرآیند تبدیل بخار بنزین به بنزین را انجام می‌دهد؛ دو انبار نفت دیگر یعنی انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران نیز تأمین اعتبار انجام شده است و ما در مرحله‌ طراحی و در واقع پیمان‌سپاری پروژه بازیافت بخار بنزین در دو انبار یادشده هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره طولانی شدن روند این پروژه گفت: ما از تأمین اعتبار و نقدینگی اطمینان حاصل و مجوزهای لازم را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کردیم و در ابتدا می‌خواستیم این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کنیم که از آن استقبال نشد، سپس قرار شد از منابع دیگر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای انجام این پروژه استفاده کنیم.

ویس کرمی ابراز امیدواری کرد که پیمانکار امسال انتخاب و این طرح در دو انبار دیگر (انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران) نیز اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه تکالیفی که درباره توزیع بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده به بهترین نحو ممکن اجرایی شده است، گفت: طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) شامل سه بخش است که هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه بنزین کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به مرحله نخست این طرح مجهز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در هیئت محترم وزیران با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست یک بار دیگر طرح کهاب مطرح و مصوب شد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تأمین منابع مراحل دوم و سوم این پروژه را انجام دهیم که در این صورت اجرای آن از ابتدای مهرماه امسال با اولویت کلانشهرها آغاز می‌شود.

ویس کرمی گفت: یکی از مواردی که سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند، بحث حق تبخیر بنزین است که مبالغ آن به جایگاه‌ها پرداخت (کارمزدی) می‌شود و امیدواریم بر مبنای مصوبه جدید هیئت دولت از ابتدای مهرماه امسال وارد فازهای اجرایی آن شویم و بتوانیم جایگاه‌های عرضه سوخت را به این سیستم مجهز کنیم.

 

 شانا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جایگاه های عرضه مرحله نخست انبار نفت طرح کهاب کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین