Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در مطلبی با توجه به اینکه طرح تمدید تحریم تسلیحتی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت تنها دو رای موافق داشت از شکست آمریکا در پیشبرد این هدف خود نوشته و نتیجه رای گیری را برای همه قابل انتظار دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "تاگس شاو" آلمان در گزارشی نوشت: آمریکا نتوانست در شورای امنیت سازمان ملل طرح تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مناقشات بر سر تحریم ها علیه ایران هنوز تمام نشده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: این نتیجه رای گیری بود که همه انتظار آن را داشتند. تنها 2 نفر از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به طرح آمریکا در این باره رای موافق دادند.

روسیه و چین قبلا اعلام کرده بودند که این طرح پیش نویس را رد می کنند. 11 عضو شورای امنیت از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان به این طرح رای ممتنع دادند.

"گونتر سایتر"، معاون سفیر آلمان در سازمان ملل در توضیح رای ممتنع آلمان به این طرح پیشنهادی آمریکا گفت: این قطعنامه، سازمان ملل را در شرایطی قرار نمی دهد که به صورت موثر با خطرات در منطقه مقابله کند و از این طریق امنیت و ثبات منطقه را افزایش دهد.

وی افزود: آلمان مانند قبل به توافق اتمی با ایران پایبند می ماند و بر تداوم مذاکرات در مسئله تحریم تسلیحاتی تاکید دارد.

این مقام آلمانی اظهار داشت: ما آماده ایم به این مذاکرات ادامه دهیم تا یک راه حل عملی پیدا کنیم که نگرانی های مشترک ما را برطرف کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر سرگرم انجام سفر اروپایی خود است، ناتوانی شورای امنیت را مورد انتقاد قرار داد. به گفته او شورای امنیت "در مأموریت خود، یعنی حفظ امنیت جهانی ناکام مانده و نتوانسته است، ایران را در قبال اعمالش پاسخگو کند".

در پی توافق هسته‌ای که در سال 2015 میلادی حاصل شد، ایران بخشی از برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرد یا کاهش داد. در مقابل بخشی از تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی رفع شد.

آمریکا در پی خروج یک‌طرفه از برجام در سال 2018 و وضع تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی سیاست "فشار حداکثری" را پیش گرفته است.

"ناسلن رفعتی" از کارشناسان موسسه گروه بین المللی بحران International Crisis Group هم در این باره گفته است که رعایت برنامه های توافقی زمان بندی شده با ایران برای برداشتن تحریم ها علیه این کشور، برای ایران شرط پایبندی به برجام است.

این کارشناس غربی گفت: ممکن است ما همه آنچه در برجام آمده باشد را دوست نداشته باشیم و ممکن است این توافق کاستی های زیادی داشته باشد، اما دیپلمات های اروپایی به آمریکایی ها می گویند: این توافقی است که ما می توانیم روی آن چیزهای دیگر را بسازیم.

آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که درصورت شکست تحریم تسلیحاتی علیه ایران مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد. این مکانیسم که در برجام آمده است امکان بازگشت هممه تحریم ها علیه ایران از زمان قبل از توافق هسته ای را ایجاد می کند بدون اینکه وتوی اعضای شورای امنیت سازمان ملل بتواند از آن جلوگیری به عمل آورد.

استاد دانشگاه میشیگان: آمریکا دیگر رهبر جهان آزاد نیستسیدعباس موسوی: آمریکا از شکست‌ کامل خود درس بگیرددیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شدچین: مخالفت با آمریکا در شورای امنیت یعنی قلدرمآبی واشنگتن پشتیبان ندارد

این روزنامه آلمانی در ادامه این گزرش این طور نوشت: اما کشورهای امضا کننده این توافق این سوال را مطرح می کنند که آمریکا با کدام پایه و اساس می تواند این کار را انجام دهد در حالی که از این توافق خارج شده است.

"گونتر سایتر"، معاون سفیر آلمان در سازمان ملل هم چنین اعتقادی دارد و در این باره گفته است: ما از چنین تصمیمی پشتیبانی نمی کنیم که مغایر با تلاش های فعلی ما برای پایبندی به توافق هسته ای است.

سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم مخالفت خود با این اقدام آمریکا( فعال کردن مکانیسم ماشه) را اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... استاد دانشگاه میشیگان: آمریکا دیگر رهبر جهان آزاد نیست سیدعباس موسوی: آمریکا از شکست‌ کامل خود درس بگیرد دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاد دانشگاه میشیگان: آمریکا دیگر رهبر جهان آزاد نیست سیدعباس موسوی: آمریکا از شکست‌ کامل خود درس بگیرد دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد واژه های کاربردی مرتبط برجام اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تأکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها ۲ سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۳ جیسون رضائیان: رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۴ واکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت ۵ قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد ۶ اوبراین: عدم‌حمایت اروپا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناامیدکننده است ۷ تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران ۸ ادامه خشم و نفرت عربی از حاکمان امارات/گروه‌های کویتی و فلسطینی: تلاش برای بزک کردن اشغالگران محکوم به شکست است مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد واکنش ائتلاف الفتح به توافق ننگین با رژیم صهیونیستی؛ درخواست برای تحریم حاکمان امارات سید حسن نصرالله: اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود استاد دانشگاه میشیگان: آمریکا دیگر رهبر جهان آزاد نیست مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است روحانی: کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی پیدا کرده است/کنکور برگزار می‌شود نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد واکنش عطوان به خیانت امارات: انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار آمریکا برجام اخبار آمریکا شورای امنیت سازمان ملل استاد دانشگاه میشیگان شورای امنیت دیپلمات روس علیه ایران بین الملل تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • در دفاع از امنیت ملی اتحاد را به رقابت رسانه‌ای ترجیح می‌دهیم
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران