Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:10:36 GMT

مسئله نظارت در مجلس شورای اسلامی ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۰۴۵

مسئله نظارت در مجلس شورای اسلامی ضعیف است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله نظارت در مجلس شورای اسلامی ضعیف است، گفت: راه درآمد برخی از افراد در واردات است که مجلس باید با نظارت دقیق جلوی واردات اجناس و کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی با صراحت فرمودند که مجلس شورای اسلامی کنونی بهترین مجلس در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است چراکه افرادی در آن حضور دارند که دل‌بسته به انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.
امام جمعه اصفهان افزود: تفاوت مسئولان انقلابی و غیرانقلابی این است که حقیقتاً تابع ولایت و سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل باشند یا خیر که نمایندگان این دوره از مجلس نه تنها در زبان بلکه در عمل از سخنان رهبر انقلاب پیروی می‌کنند.
آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: امام راحل و رهبر انقلاب بر اساس قرآن سخن می‌گویند و همواره بر اساس دستورات قرآنی مسئولان را راهنمایی کرده‌اند، در قرآن کریم می‌خوانیم «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ: با سران کفر بجنگید چراکه به حرفشان پایبند نیستند» رهبر انقلاب همین موضوع را همواره گوشزد کرده‌اند.
او  ادامه داد: در آیه دیگری می‌خوانیم: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ: یهود و نصارا را دوست نگیرید چراکه هر کس با یهودیان و نصارات باشد، جزئی از آنان است»، در جای دیگر می‌فرماید دشمنان خود را دوست نگیرید.پ
نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان  عنوان کرد: در روایتی آمده است که خداوند همه چیز را به بنده‌اش واگذار کرده به‌جز ذلت؛ بنابراین کسی حق ندارد ذلیل باشد، کسی حق ندارد زیر بار حکومتی رود که ذلیل شود؛ از سوی دیگر جمهوری اسلامی عزت برای همه ما رقم زد و امروز با همه سختی، عزت داریم و زیر سیطره کشور‌های غربی و آمریکا نیستیم.
او  با بیان اینکه مجلس باید به گونه‌ای اقدام کند که مشکلات اقتصادی برطرف شود، گفت: نمایندگان باید به خوبی از همه طرح و لوایح آگاه باشند و آن را مطالعه کنند، سپس در کمیسیون‌های مربوطه طرح‌ها و لوایح را بررسی کنند تا بتوانند تصمیمات درستی بگیرند، مبادا به گونه‌ای اقدام شود که طرح‌ها و لوایح جدید مانع از به ثمر نشستن طرح‌ها و لوایح خوب مجلس قبل شود؛ متأسفانه برخی از قوانین و طرح‌ها علاوه بر اینکه راه گشا نبوده، گره در کار انداخته است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسئله نظارت در مجلس شورای اسلامی بسیار کمرنگ است، عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند اجناسی که در مملکت تولید می‌شود نباید وارد شود، متأسفانه راه درآمد برخی گروه‌ها و افراد از واردات است که لازم است مجلس در این بخش نظارت جدی داشته باشد و مانع از واردات چنین کالا‌هایی شود.
مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه بیشترین آمار خروج سرمایه در بانک‌های خصوصی است، اظهار داشت: قوانین مربوط به عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌شود و امیدوار هستیم جلوی تخلفات بانک‌های خصوصی گرفته شود، همچنین طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در حال طراحی است.
دکتر امیرحسین بانکی پور فرد، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلساتی برای ایجاد انسجام نمایندگان اصفهان قبل از شروع به کار مجلس برگزار شده و دبیرخانه مشترکی ایجاد شده است، همچنین دبیرخانه گروه‌های جهادی برای برطرف کردن مشکلات مردم راه اندازی شده است.
او  افزود: در این مدت از آغاز به کار مجلس جدید، حضور نمایندگان اصفهان، حضور بی‌حاشیه و مؤثر بوده است و تلاش شده با حضور در میان مردم، ارتباط میان نمایندگان و مردم تقویت شود.
بانکی پور با بیان اینکه موضوع جمعیت و خانواده در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری است، تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان قرار است حیاط مدارس برای برپایی عزای امام حسین (علیه‌السلام) در ماه محرم در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تولید ملی مشکلات اقتصادی کمیسیون اقتصادی نمایندگان اصفهان عزای امام حسین مجلس شورای اسلامی رهبر انقلاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند