Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:42:55 GMT

حریم حوضخانه شاه درویش مهاباد رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۰۹۲۸

حریم حوضخانه شاه درویش مهاباد رفع تصرف شد

غلامرضا عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: پیرو پیگیری اداره میراث فرهنگی عملیات نیمه کار ساخت و ساز حوضخانه شاه درویش متعلق به دوره قاجار در این شهرستان با اجرای حکم صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و با حضور نمایندگان و ادارات ذیربط و با دستور دادستانی رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه تخریب ساخت و ساز محدوده اثر تاریخی و ثبت ملی حوضخانه شاه درویش امروز صورت گرفت، افزود: تعیین و تدقیق حریم آثار تاریخی با هدف ساماندهی ساخت و ساز در حریم این آثار و نیز حفاظت از بنا‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

تپه تاریخی محمودکان مهاباد تعیین حریم شد

کشف سنگ قبر قدیمی در مهاباد

عبده بیان کرد: کنترل وضعیت حریم و بستر این حوضخانه در داخل محدوده شهری از حریم اراضی ملی با میراث فرهنگی است.

این مقام مسئول در مهاباد یادآور شد: حوضخانه شاه درویش در شهرستان مهاباد، خیابان طالقانی شرقی، کوچه دارایی و در داخل صحن مسجد شاه درویش قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اذعان کرد: قدمت بنا به ۱۵۰ الی ۱۷۰ سال قبل بر می‌گردد و بنا گنبدی مدور دارد و زیربنای آن نیز حدود پنجاه و شش مترمربع است که از بنای یاد شده به عنوان مکانی برای وضو گرفتن استفاده می شده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری رفع تصرف اراضی ساخت و ساز مقام قضایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد