Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرنده مطلق گفت: با در مدار قرار گرفتن واحد‌های جدید در سیستان و بلوچستان، ظرفیت تولیدی برق سیستان و بلوچستان افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با در مدار قرار گرفتن نیروگاه ها و واحد جدید در ۶ ساختگاه، ظرفیت تولیدی برق سیستان و بلوچستان افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت و شرایط برای تامین برق پایدار برای مردم و جهش تولید و توسعه صنایع و معادن در سراسر استان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان در دو بخش دولتی و خصوصی تامین کننده قسمت اعظمی از نیاز مصرف استان هستند، در این بین نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار با توان تولیدی ۲۸۰ مگاوات، نیروگاه ۱۰/۵ مگاواتی تولید پراکنده ایرانشهر و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی سما زاهدان در بخش خصوصی حدود ۲۸ درصد تولید استان را تشکیل می دهند.

به گفته این مقام مسئول، در بخش دولتی نیروگاه های ۱۵۰ مگاواتی گازی زاهدان، ۱۹۰ مگاواتی بخار ایرانشهر، گازی ۲۵ مگاواتی سراوان، گازی کنارک با توان تولیدی ۹۰ مگاوات، سیکل ترکیبی بمپور با توان قابل اتکا تولیدی ۲۷۰ مگاوات و مجموعه واحدهای دیزلی در شهرهای زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر و سراوان با تولید در پیک بار معادل ۴۰ مگاوات، مجموعه واحدهای دولتی در استان با توان مجموع حدود ۷۶۵ مگاوات هستند.

مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مجموع توان قابل تولید اشاره شده در بخش خصوصی و دولتی پاسخگوی ۶۵ درصد بیشترین نیاز مصرف در استان در تابستان است و ۳۵ درصد مصرف در این زمان از شبکه سراسری دریافت می‌شود.

افزایش 100 درصدی ظرفیت تولید برق استان

پرنده مطلق اظهار کرد: برای افزایش تولید در استان برنامه ریزی‌هایی شده که از جمله می‌توان به راه‌اندازی واحد دوم نیروگاه ۵۰ مگاواتی سراوان تا هفته آتی، تکمیل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار تا پایان سال جاری، تکمیل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور و افزایش یک واحد گازی به نیروگاه زاهدان تا پایان سال آتی و احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دولتی زاهدان تا سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

وی گفت: در کنار این واحدهای نیروگاهی که با سوخت گاز و یا گازوئیل برق تولید می‌کنند، راه اندازی نیروگاه بادی در میل نادر نیز با توان تولیدی ۵۰ مگاوات تا پایان سال جاری نمادی از تبدیل تهدید به فرصت در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای فراهم سازی زمینه افزایش تولید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مزرعه بادی تلاش می شود و امید است در بازه زمانی کوتاهی شاهد بهره‌برداری از بزرگترین مزرعه بادی کشور در میل نادر باشیم.

به گفته این مقام مسئول، مجموعا با در مدار قرار گرفتن این واحدها ظرفیت تولیدی استان افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت و شرایط جهت تامین برق پایدار برای جهش تولید و توسعه صنایع و معادن در سراسر استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید سیکل ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در فروردین ماه امسال، بیش از ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در این نیروگاه تولید شده است.

مهندس میرزا عسگری اظهار کرد: با توجه به تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه و اجرای تعمیرات دوره ای نیمه اول سال واحد یک این نیرگاه، فروردین ماه امسال به میزان ۲۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شده که ‌از این مقدار ۱۹۵ میلیون و ۸۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شده است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان پرتوان این شرکت مصمم هستیم، برق مطمئن و پایداری را به هموطنان تقدیم کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروگاه، میرزاعسگری گفت: نیروگاه حرارتی بیستون، با ظرفیت تولید ۶۴۰ مگاوات، نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور به عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد