Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:07:38 GMT

سالنامه تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۶۳۵

سالنامه تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود

صفرپور از تشکیل کانون های تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و گفت: سالنامه تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا صفرپور» امروز(شنبه،۲۵ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل انجمن موسیقی گیلان به تشریح فعالیت انجمن موسیقی استان پرداخت و اظهارداشت: استان گیلان پتانسیل‌های بالایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد و موسیقی جایگاه خاصی در هنر گیلان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس انجمن موسیقی گیلان با بیان اینکه موسیقی در گیلان پیشینه‌ای غنی دارد گفت: موسیقی تالش، گالش، نواحی دیلمان و تعزیه از پیشینه‌های استان در این حوزه هستند.

 

وی از تشکیل کانون‌های تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کانون‌ها می‌توان متخصصان و اهالی موسیقی را گرد هم آورد تا از طریق تعامل و گفت  وگو، ضمن انسجام و همگرایی، نیازمندی های هنرمندان را رصد و راهکارهایی در قالب شیوه‌نامه تدوین شود.

 

صفرپور با بیان اینکه گیلان بالغ بر یکصد آموزشگاه موسیقی دارد افزود: امکان نظارت موثر بر همه این آموزشگاه ها وجود ندارد و باید با ساماندهی آموزشگاه‌ها از طریق کانون آموزشگاه‌داران و پرورش معلمان موسیقی متخصص، به‌دنبال کیفی‌سازی آموزش‌ها برویم.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه آموزشگاه‌داری شغل محسوب نمی‌شود اذعان کرد: با تشکیل مسترکلاس ها به‌دنبال جمعیت سازی لازم برای کلاس های آموزشی هنری و پرورش استعدادها هستیم که متاسفانه منفعت‌طلبی برخی آموزشگاه‌ها منجر به عدم شرکت هنرآموزان در کلاس‌های مذکور می‌شود.

 

صفرپور از تدوین سالنامه تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه فاقد بانک اطلاعاتی لازم در خصوص موسیقی استان در ابعاد مختلف از پیشینه و فعالان قدیمی این عرصه تا معلمان و هنرجویان امروز هستیم که در قالب تدوین سالنامه تخصصی موسیقی این بانک اطلاعاتی تکمیل می‌شود.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: انجمن موسیقی گیلان تخصصی موسیقی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی