Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:23:59 GMT

سرپرست فرمانداری ششتمد معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۳۰۵

سرپرست فرمانداری ششتمد معرفی شد

ایسنا/خراسان رضوی بخش ششتمد سبزوار به شهرستان ارتقا یافت و سرپرست فرمانداری طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی و مسئولان محلی معرفی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این مراسم که امروز شنبه ۲۵ مرداد ماه برگزار شد، گفت: با ارتقای شهرستان ششتمد بستر و شرایط توسعه اقتصادی و ارتقای فعالیت‌های اداری آن فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن جعفری افزود: از مسئولان این  شهرستان و مردم  انتظار می رود  با همدلی و انسجام بیشتر زمینه توسعه بیشتر این شهرستان تازه تاسیس را فراهم کنند.

وی با اشاره به روز خانواده نیز تصریح کرد: این نهاد اهمیت اثر بخشی در تحکیم جامعه دارد گر چه امروز نقش مهم خانواده کمرنگ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: این استان در حوزه طلاق و افزایش سن ازدواج  در ردیف استان‌های بالای کشور قرار دارد و آمار آسیب‌های اجتماعی، پرخاشگری، تکدی گری و کودک همسری هم در استان افزایش یافته که نگران کننده است.

جعفری افزود: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه به نهاد خانواده است والدین و خانواده‌ها باید تربیت فرزندان را اولویت قرار داده و نسبت به این موضوع مهم کوشاتر باشند.

وی بیان کرد: در دین اسلام در مورد ازدواج آسان، تامین جهیزیه، انتخاب همسران و تربیت فرزندان الگوهای ممتازی داریم و در این شرایط برای تامین جهیزیه باید خیران و نیکوکاران پای کار آیند و نیز جلوی بسیاری از طلاق‌ها این عمل قبیح با تداخل معتمدان محلی گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی گفت: معین‌ها خیران بخش اقتصادی هستند که برای توسعه مناطق روستایی متناسب با ظرفیت هر منطقه مجاهدانه پای کار آمده‌اند.

طی سال‌های گذشته زیر ساخت‌های منطقه ششتمد ارتقا یافت

فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: امروز با پیگیری‌های فراوان ارتقای ششتمد به شهرستان تحقق عینی و عملی یافته است.

احمد برادران افزود: طی سال‌های گذشته زیر ساخت‌های منطقه ششتمد ارتقا یافته چنان که برای تامین آب شرب پایدار آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در بخش درمانی نیز مرکز درمان بستر شهر ششتمد به بهره برداری رسیده و زیر ساخت‌های ناحیه صنعتی آغاز شده است.

برادران گفت: در حوزه گازرسانی نیز تا ابتدای فصل سرما بیش از ۹۸ درصد روستاهای شهرستان ششتمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

باید دستگاه‌های اداری خدمات رسان، اصلی نیز در ششتمد مستقر شوند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تنها نباید سرپرست فرمانداری ششتمد معرفی شود بلکه باید دستگاه‌های اداری خدمات رسان، اصلی و موثر در این شهرستان نیز مستقر شوند.

علی اصغر عنابستانی افزود: به لحاظ اختصاص اعتبارات علاوه بر اعتبار عادی باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های تازه تأسیس وجود داشته باشد و درگذشته ردیف اعتبار ویژه برای شهرستان‌های تازه تأسیس وجود داشت و متاسفانه این موضوع در بودجه نیست.

وی ادامه داد: ساختمان فرمانداری در شهرستان ششتمد وجود ندارد و از همین لحظه باید فکری برای این موضوع انجام دهیم چرا که باید ساختمانی در شأن مردم ششتمد وجود داشته باشد.

در این مراسم محمد کلاته به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ششتمد معرفی شد.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ششتمد امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی سرپرست فرمانداری شهرستان ششتمد معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد.

علی اکبر احمدزاده ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جشنواره غذاهای سنتی و آش انغوزه شهرستان چناران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد غذای بومی، محلی در شهرستان‌های خراسان رضوی با مشارکت مردم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: با برگزاری این نوع جشنواره‌ها با توجه به پتانسیل و جاذبه‌های متنوعی که در اکثر روستاهای خراسان رضوی وجود دارد می‌توان در جهت توسعه و جذب گردشگر و در نهایت اشتغال پایدار در روستاها اقدام کرد.

رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد و ریشه‌های مردم‌شناسی در این زمینه به روشنی خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبخ و پخت غذاهای مختص هر روستا باید به گردشگران معرفی شود، خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که با حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها از آیین و رسوم دیرپای این سرزمین، محافظت کنیم.

فرماندار شهرستان چناران در ادامه هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی را توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی و جذب گردشگر عنوان کرد.

محسن مه آبادی اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره ضمن توسعه صنعت گردشگری در مشارکت دادن خانواده‌ها در بحث گردشگری تلاش می‌شود.

وی گفت: با توجه به قرارگیری این روستا در دامنه کوه‌های هزار مسجد در فصل بهار گیاهان دارویی زیادی رشد می‌کنند که یکی از آنها کمای انغوزه است و مردم محلی با استفاده از کمای انغوزه که خواص فراوانی دارد آش درست می‌کنند.

 فرماندار شهرستان چناران اضافه کرد: چون شهرستان چناران از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری غذا با رویکرد گردشگری خانواده محور برخوردار است قطعاً برگزاری این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خانواده‌ محور خواهد داشت.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در ادامه گفت: شهرستان چناران با توجه به نزدیکی که به مشهد مقدس دارد محل تردد بیش از ۱۲ میلیون مسافر در سال است.

 محمد طاهریان مقدم، افزود: با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان با جذب و ایستایی مسافر نقاط و ظرفیت‌های شهرستان را به گردشگران معرفی کرد و در مسیر شعار سال حرکت کرد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در حال حاضر ۱۱ واحد اقامتی در شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند