Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@18:41:50 GMT

سامانه یکپارچه معاملات املاک یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۹۵۰

سامانه یکپارچه معاملات املاک یزد رونمایی شد

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف صیانت از سرمایه گزاری مردم، جلوگیری از سودجویی، تأمین امنیت اقتصادی و سامان‌دهی معاملات زمین و مسکن، سامانه سیما طراحی و رونمایی شد.

غلامعلی دهشیری در این آیین افزود: این سامانه با مشخص نمودن و احصاء بنگاه‌های مشاور املاک مجاز، بارگزاری نمونه فرم های استاندارد پیش نویس قراردادها، معرفی کارشناسان رسمی مجاز به قیمت گذاری و اعلام اطلاعات املاکی که خرید و فروش آن ممنوع و غیر مجاز است، معاملات مردم در امور مسکن را سامان دهی و از ورود ضرر به آنان پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: قید شرط داوری در صورت اختلاف بین طرفین، لینک بودن با کانون سردفتران جهت ثبت رسمی معاملات، درج حداکثر سقف قیمت اراضی با لحاظ داده مکانی، امکان استعلام مشاور املاک از وضعیت املاک بازداشتی در دفتر املاک قبل از معامله، اطلاع از افراد ممنوع المعامله و تأکید بر محرمانگی اطلاعات معاملاتی مردم، شرایط خوبی را برای تضمین سلامت معاملات و جلوگیری از وقوع بسیاری از جرایم و ورود ضرر و زیان به مردم  و سودجویی  را مهیا می کند.

دهشیری،  اعتبار بخشی به اسناد رسمی و توسعه و تسهیل استفاده از سند رسمی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: با اقداماتی مانند توسعه دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور و کاهش و متناسب سازی تعرفه ها و ایجاد زیرساخت های لازم و ایجاد ارتباط سیستمی میان بنگاه های املاک با دفاتر اسناد رسمی و همچنین بهره گیری از نظام تشویق و تنبیه، بحث ساماندهی بنگاه های مشاور املاک پیگیری و دنبال می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌های سرگردان مردم به حوزه بازار زمین و مسکن سرازیر شده اظهار داشت: گرانی های بی ضابطه و غیر واقعی و مطالبه گری مردم از دستگاه قضا باعث ورود دستگاه قضایی استان بامحوریت دادستان های حوزه قضایی با همکاری پلیس اماکن و اطلاعات سپاه شد و با همراهی معاون عمرانی استاندار و اتحادیه بنگاه املاک و ادارات و مجموعه‌های مرتبط با اتخاذ تدابیر مناسب، کار سامان دهی زمین و مسکن صورت گرفت.

رییس کل دادگسری یزدی افزود: این طرح در سه گام برنامه ریزی شد که گام اول مستند سازی و جمع آوری اطلاعات از شرایط حاکم بر این بازار بود، گام دوم کنترل و ساماندهی مشاورین بنگاه های املاک و نظارت بر قیمت گذاری حوزه زمین و مسکن بود که چندین جلسه تخصصی برگزار و دو کمیسیون جهت پیگیری تا حصول نتیجه تشکیل شد.

دهشیری یادآور شد: مردم با توجه به ورود دستگاه قضا در راستای کنترل و مهار تورم قیمت زمین، یاریگر دستگاه قضا باشند و معاملات خود را در این سامانه بدون دغدغه و استرس از امکان بروز مشکلات ثبتی و جرایم متعدد در حوزه زمین و مسکن ثبت کنند. 

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه سامانه سیما به مروز زمان به روز و امکانات آن اضافه خواهد شد گفت: پشتوانه اصلی سامانه «سیما» حمایت های مردمی و صنف مشاورین املاک است.

محمد رضا حدادزاده افزود: اطلاعات این سامانه و امکانات مختلف جهت تسهیل در انجام معامله ای سالم به صورت مستمر در این سامانه اضافه می شود و در بازرسی های از مشاورین املاک ثبت معاملات در این سامانه مورد رصد قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش مردم در کاهش تخلفات حوزه زمین و مسکن و همچنین مهار تورم در این حوزه اضافه کرد:  اگر افراد اعم از مردم، مشاورین املاک و کارشناسان در انجام معاملات خود انتظار حمایت حداکثری قضائی دارند باید از این سامانه حمایت کنند.

این مسوول گفت: اگر چه دستگاه قضا موظف به ارائه خدمت به همه می باشد اما در ارائه خدمات خود دارای یک حداقل و حداکثر هایی می باشد که ارائه سقف حمایت های دستگاه قضا پس از این تنها شامل معاملاتی خواهد بود که در سامانه سیما به ثبت رسیده باشند.

حدادزاده افزود: استعلام از طریق این سامانه از ویژگی‌های شاخص آن است که در کاهش ترددها به اداره ثبت اسناد و املاک  و انجام معامله سالم موثر خواهد بود.

استان یزد بیش از یک هزار و ۵۰۰ بنگاه املاک دارد.

برچسب‌ها دادگستری دادستانی کل کشور یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دادستانی کل کشور یزد دادگستری دادستانی کل کشور یزد زمین و مسکن دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

عبدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی وظایف بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تحصیل زمین، تعیین‌تکلیف اراضی موات و انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، اظهار کرد: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه این معاونت ۷۸۰ مورد پرونده حقوقی در دست دارد، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان زنجان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده است که بخشی از آن برای پوشش نیاز قانون جوانی جمعیت بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری شهر زنجان است.

کد خبر 750673

دیگر خبرها

  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!