Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای ستاد تسهیل در نظر گرفته شده است، ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان از این مبلغ به  استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر این‌که رتبه استانی ستاد تسهیل هم از جنبه بانک‌ها و هم از جنبه دستگاه‌های اجرایی در اعطا تسهیلات به اصناف و واحدهای تولیدی باید افزایش یابد، اظهار داشت: در هر جلسه ستاد تسهیل آمار و ارقام‌ها بررسی‌شده و باکسانی که کم‌کاری کرده‌اند برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فتحی مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم با بیان این که 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای ستاد تسهیل در نظر گرفته شده است، گفت: 2 هزار و 356 میلیارد تومان از این مبلغ به  استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است.

وی افزود: این مبلغ برای بیمه شدگان و بیمه نشدگان شامل شد، کسانی که در ایا کرونا بیکار شدند به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد برای 24 ماه شامل شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 2.6 درصد از سهم استان ما پرداخت شده است که 60 میلیارد تومان می شود. با این رقم از 38 هزار فرصت شغلی توانستیم حمایت کنیم که 82 درصد نسبت به جلسه گذشته ستاد تسهیل تا 15 مردادماه پیشرفت داشته است.

فتحی ادامه داد: جلسه قبل هزار و 815 پرونده داشتیم که امروز با رشد 103 درصدی 3 هزار 698 پرونده پرداخت شده است، 16 هزار 853 پرونده به بانک های عامل ارسال شده است که از این میان همان 3 هزار و 698 پرونده تابحال پرداخت شده است که 22 درصد کل مبلغ می شود. به عبارتی 375 میلیارد تومان در دست بانک ها است تا پرداخت شود که اگر پرداخت شود این 2.6 درصد به 16 درصد افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی: دوست و دشمن می‌دانند ‌ملت ایران از ارزش‌های خود دست برنمی‌داردمراسمات محرم با شکلی متفاوت برگزار می‌شود؛ عزاداران شعور حسینی را به نمایش بگذارندامام جمعه تبریز: دانشگاه‌ها در جنگ فرهنگی رسالت سنگینی دارن

وی به بانک های پیشتاز در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک سینا با 44 درصد پرداختی، ملل با 43 درصد پرداختی، پاسارگاد با 42 درصد پرداختی، پارسیان 36.5 درصد، سپه 35.4 درصد و تجارت با 32 درصد پرداختی از بانک های پیشتاز بوده اند.

علت تاخیر در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی 

عادل غلامی مدیریت شعب بانک ملی استان با اشاره به علل عدم توفیق بانک‌ها در اعطا تسهیلات در زمان مقرر، گفت: تأخیر از بابت ایراد به وجود آمده در سامانه‌ها بود که بعد از رفع مشکل در چندین مرحله که از هر 3 روز یک‌بار بود به واحدهای تولیدی اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: البته دستگاه‌های متولی نیز اطلاع‌رسانی خوبی انجام نداده‌اند، البته گاها اطلاعات واردشده نیز توسط واحدهای تولیدی اشتباه است که تماس بانک با آنان جهت اطلاع‌رسانی زمان‌بر می‌شود.

غلامی ادامه داد: وجود چک برگشتی برخی واحدهای تولیدی و حل مشکل آنان دیگر موردی بود که آن را حل نمودیم تا مشمول تسهیلات شوند.

به گزارش تسنیم، استان آذربایجان شرقی ازجمله استان‌های پیشتاز در بهره‌گیری از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که دریکی از این موارد خانه صنعت استان با همراهی و هم‌دلی مدیران بانک‌ها کارخانه شهد ناب از صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی حمایت‌شده است.

متقاضی تسهیلات از سوی این واحد تولیدی که در بازداشت بوده است با وثیقه مقرر شد آزاد شده و تا پنج ماه نسبت به حل مشکل اقدام نماید و چنین موارد مشابهی نیز رخ داده است.

در این جلسه از "امَن‌اللهی" معاون دادگستری کل استان بابت فعال کردن واحدهای ورشکسته، رفیعی مدیریت شعب بانک صادرات استان بابت جلب تسهیلات و امینی از خانه صنعت استان بابت فعال کردن دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تقدیر شد.

انتهای پیام/114/ ت

R7887/P/S6,47/CT7 بیشتر بخوانید... استاندار آذربایجان شرقی: دوست و دشمن می‌دانند ‌ملت ایران از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار آذربایجان شرقی: دوست و دشمن می‌دانند ‌ملت ایران از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۴ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۵ ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم ۶ برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ ۷ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند ۸ سیر نزولی کرونا در گلستان؛ باید همچنان این بیماری را جدی گرفت مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد آمار کاهشی سفر به خراسان رضوی؛ شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند فرمانده سپاه قدس گیلان: «رزمایش قرارگاه ثامن» ۲۷ مرداد برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است قالیباف: مردمی‌سازی باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد نادران: فروش اوراق سلف نفتی بدون مجوز غیر قانونی است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/تنها نقطه سبز کشور "زرد" شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی رفع موانع تولید واحدهای تولیدی تومان تسهیلات میلیارد تومان درصد پرداختی ستاد تسهیل بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است