Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه جشن حافظ درحال برگزاری است و تاکنون احسان علیخانی به عنوان بهترین چهره تلویزیونی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستمین جشن حافظ دقایقی قبل آغاز و در ابتدای مراسم امید معلم، دبیر این جشن گفت: به بیستمین جشن حافظ خوش آمدید بسیار مسیر سختی را با شما عزیزان طی کردیم. خیلی خرسندم در این سال با وجود اتفاقات تلخ در کشور خودمان و جهان توانستیم در کنار شما باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذر معماریان تهیه کننده جشن حافظ نیز اظهار کرد: افتخار داریم بیستمین جشن حافظ که بنیانگذار فقید آن علی معلم ۲۴ سال پیش پایه گذاری کرد بنا کردند به همراه هنرمندان و یاران وی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: سینمای ایران سال سختی را پشت سر گذاشت ویروس کرونا بر همه مشاغل و سینما اثر گذاشت. خانواده سینما و دنیای تصویر هدفشان این است که بگویند سینما حیات دارد و ادامه پیدا می کند. امیدوارم با سرعت بادی که در بیستمین جشن حافظ داریم ویروس کرونا از بین برود.

*احسان علیخانی برای اجرای «عصر جدید» از سوی امید معلم(دبیر جشن حافظ) و با رای هیات داوران به عنوان بهترین چهره تلویزیونی سال انتخاب و اجرای مراسم را بر عهده گرفت. علیخانی پیش از این برای اجرای «ماه عسل» هم این جایزه را دریافت کرده بود. او برای دریافت این جایزه رقبایی مانند مهران مدیری، علی ضیا، سروش صحت، پژمان بازغی، محمد دلاوری و محمدرضا علیمردانی را داشت.

احسان علیخانی پس از گرفتن جایزه گفت: خوشحالم که توانستیم در برنامه عصر جدید به بچه های این سرزمین بپردازیم، بچه هایی که جایی نبود که بتوانند استعدادشان را نشان دهند. با افتخار این تندیس را نگه خواهم داشت. روح علی معلم عزیز شاد باشد.

*در ادامه جایزه یک عمر فعالیت هنری، به فرامرز قریبیان رسید. وی اخیرا پس از بازی در فیلم خروج، از دنیای بازیگری خداحافظی کرده بود.

*جایزه بهترین مستند را نیز "تمام چیزهایی که جایشان خالیست" ساخته زینب تبریزی به خانه برد.

*جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری نیز به اشکان رهگذر، برای انیمیشن "آخرین داستان" رسید.

*در بخش نشان عباس کیارستمی، "کتاب آشپزی" از سیاوش افشار برگزیده شد.

*تندیس بهترین بازیگر زن در بخش کمدی، به شبنم مقدمی برای "هیولا" رسید.

گفتنی است، جشن دنیای تصویر یا "جشن حافظ" نام مراسمی است که هر سال توسط علی معلم مدیرمسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در ایران برگزار می‌شد و پس از فوت او دبیری جشنواره را پسرش امید معلم بر عهده گرفت. اولین دوره این جشن سال ۱۳۷۶ برگزار شد. هیئت داوران جشن دنیای تصویر، ترکیب ۹ ‌نفره‌ای از نویسندگان و منتقدان سینمایی دنیای تصویر هستند. کلیه فیلم‌های سینمایی ایرانی نمایش‌ داده ‌شده در سینماهای کشور و مجموعه‌های داستانیِ تلویزیونی و ویدئوییِ صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند مورد داوری قرار می‌گیرند و جایزه این جشن، تندیس حافظ نام دارد.

در روزهای گذشته لیست نامزدهای هر بخش از جشنواره حافظ مشخص شد و امروز  _۲۵ مرداد_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برندگان مشخص خواهند شد. این برنامه راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و به زودی برگزیدگان مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای سینمایی جشن حافظ اعلام شدند جشن حافظ؛ رقابت مهران مدیری با محسن تنابنده و لیلا حاتمی با مریلا زارعی

تکمیل می‌شود...

کد خبر 439013

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشن حافظ فیلم فیلم سینمایی سینما سینما ایران علی معلم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیستمین جشن حافظ دنیای تصویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم

 ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است.

به گزارش تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رستگاری بارسلونا در دقیقه ۹۷؛ ژاوی مچ بنیتس را خواباند رابرت لواندوفسکی با 49 گل زده به چهل و نهمین گلزن برتر تاریخ بارسلونا بدل شد

دیگر خبرها

  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم