Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همایون سامه یح اظهار داشت: رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواست که درباره‌ی برگزاری کنکور نظر کارشناسی‌اش را اعلام کند پاسخ مرکز پژوهش‌ها این بود که به هیچ عنوان تعویق آزمون سراسری جایز و به صلاح نیست و این نظر بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل مختلفی همچون وضعیت مشمولان اعزام سربازی و یا سردتر شدن هوا وجود دارد.

وی ادامه داد: البته ابتدا وزرای بهداشت و علوم اعلام کردند که کنکور به تعویق می‌افتد و ما به احترام تصمیم آنها سکوت کردیم ولی در فاصله یک روز نظر تغییر کرد و گفتند که کنکور در موعد مقرر انجام می‌شود. این روال تصمیم‌گیری‌های متناقض توهین به مردم است البته که ما در نهایت معتقدیم برگزاری کنکور در موعد مقرر به صلاح کشور است. تا وقتی هوا گرم است باید کنکور انجام شود چون وضعیت شیوع ویروس کرونا با سردتر شدن هوا بدتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: در تصمیم اولیه درباره تعویق کنکور وزارت علوم فرصت یک ماهه برای ایجاد تمهیداتی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را درخواست کرده بود که ما فکر می‌کنیم وزارت علوم به تنهایی توان این کار را ندارد لذا باید حداکثر توان کشور جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور به کار گرفته شود و همه نهادها به میدان آیند.

سامه یح در توضیح اقدامات ضروری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: باید فاصله بین صندلی‌ها دو متر باشد و از هرگونه ازدحام جلوگیری شود نه این‌که داوطلبان بیرون از مراکز آزمون بدون ماسک و یا حتی با ماسک دور همدیگر جمع شده و تجمع کنند که این خطرناک است همچنین باید از حضور والدین در مراکز آزمون جلوگیری شود، چون هرگونه تراکم جمعیتی مشکل‌ساز خواهد بود، داوطلبان هم طبق روال گذشته از دو ساعت قبل در مراکز مربوطه حضور پیدا کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای داوطلبان کنکور سراسری شده است اگر کسی حساسیت بیشتری دارد همراه خود شیلد بیاورد، امیدواریم این کنکور بدون مشکل برگزار شود.

پربیننده ترین جزئیات جدید طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار/ الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم روزانه بین 1500تا 1700میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده می‌شود/ مجلس یکشنبه طرح دولت برای افزایش سرمایه شرکت‌ها را بررسی می‌کند اتفاقات بازار بورس عادی نیست تفاوت گشایش اقتصادی با طرح خرید و فروش نفت +فیلم کمبود ۱۹۷هزار معلم در آموزش و پروش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کارشناسی کنکور ماسک مجلس شورای اسلامی برگزاری کنکور قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مجلس شورای اسلامی رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر روستا با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات