Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:06:02 GMT

وقتی ترامپ اشتباه می زند !

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۷۳۰۷

وقتی ترامپ اشتباه می زند !

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، دو روزی است که از خبر توقیف ۴ نفتکش، که آمریکایی‌ها می‌گویند متعلق به ایران است می‌گذرد. خبری که اول در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد و بعد ترامپ آن را در نشست خبری با رسانه‌های آمریکایی تائید کرد. نشستی که کم حاشیه هم نبود و در آن "اس وی داته" خبرنگار هافینتگتون پست دروغ های پی در پی ترامپ را به شدت نقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبر توقیف، اما خیلی زود از سوی سخنگوی وزارت خارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تکذیب شد. موضوعی که رئیس جمهور روحانی هم به آن اینطور واکنش نشان داد: "توقیف ۴ کشتی ایرانی در آب‌های بین المللی از اساس دروغ است. "

مستندات چه می‌گویند؟

طبق قواعد بین المللی کشور‌ها می‌توانند برای حمل و نقل دریایی خود از پرچم برخی کشور‌ها استفاده کنند، برای مثال ۵۹ کشتی ایران تا همین یک سال پیش از پرچم کشور پاناما برای حمل محموله هایشان در آب‌های بین المللی استفاده می‌کرند.

چراکه این کار باعث می‌شد تا هزینه نهایی حمل و بیمه کمتر شود، اما نهایتا پاناما و برخی از کشور‌های خدمات رسان در حوزه حمل و نقل دریایی تحت فشار‌های آمریکا مجبور شدند حق استفاده از پرچم هایشان را از کشتی‌های کشورمان سلب کنند.
از آن به بعد محموله‌ها در دریا، با پرچم کشور خودمان یا با روش حمل FOB صادر می‌شوند.

در روش حمل FOB محموله روی دریا به فروش می‌رسد یا کشور خریدار هزینه حمل و بیمه محموله خریداری شده را پرداخت می‌کند.

برای مثال خرداد ماه سال جاری کشورمان پنج نفتکش حامل ا میلیون و ۵۳ هزار لیتر سوخت بنزین را علی رغم هشدار‌های پی در پی واشنگتن با پرچم جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا صادر و به طور رسمی تحویل و فروش آن را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاربران به #پرچم_افراشته نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا ماجرای ۴ نفتکش توقیفی چیست؟


با توجه به اینکه این کشتی‌ها اجاره‌ای بوده و نمی‌توانستند محموله‌های خود را با پرچم جمهوری اسلامی ایران حمل کنند بنابراین می‌بایست از طریق FOB محموله هایشان را منتقل می‌کردند.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود ۶ ماه گدشته هر چهار کشتی محموله‌های خود را روی آب‌های خلیج فارس و به روش FOB منتقل کرده اند.
همچنین شب گذشته وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به این موضوع اذعان کرد و نوشت: " دزدان دریایی کارائیب اکنون دیگر قاضی و دادگاه برای خود دارند. مسئله تاسف‌بار برای آن‌ها این است سوخت به تاراج برده شده ایرانی نبوده است. سوخت به صورت "تحویل بر روی عرشه کشتی" در خلیج فارس به فروش رفته بود. کشتی و پرچم نیز از آن ما نبوده است. پروپاگاندای پوچ و سخیف اذهان را از شکست دیپلماتیک مفتضحانه آمریکا در سازمان ملل منحرف نمی‌کند. "
اینکه سوخت و محموله توقیفی مربوط به کدام کشور است هنوز مشخص نیست، اما چیزی که معلوم شده این است که هر چهار کشتی اینک در اجاره کشورمان نبوده و ۶ ماه پیش و در آب‌های خلیج فارس، ایران محموله هایش به وسیله این نفتکش‌ها را فروخته و پس از تخلیه، این کشتی‌ها از منطقه خارج شده اند.

اشتباه ساده لوحانه یا دروغ آگاهانه؟


"آمریکا را دوباره عالی (بزرگ) کن" این شعار انتخاباتی ترامپ در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اش بود، شعاری که جدیدا به "آمریکا را عالی نگهدار" تغییر کرده.
شعاری که معمولا پس از سر دادنش سعی دارد نام ایران، چین، روسیه و گاهی کره شمالی را به زبان بیاورد تا بتواند بوسیله آن، برخی به گفته مردم آمریکا "سفید پوست نژاد پرست" که رگه‌های ملی گرایانه‌ی متعصب دارند را تهییج کند برای انتخاباتی که چند ماهی بیشتر به شروعش باقی نمانده است.
یک روز با خبر جعلی توقیف نفتکش ایرانی می‌خواهد به شعارش جامه عمل پوشانده باشد، روزی هم با وعده مذاکره و توافقی بهتر سعی دارد تا قشر میانه روی آمریکا را برای انتخابات پیش رو متقاعد کند.
هرچه هست کارشناسان می‌گویند، مجبور است. به خصوص که حالا و با توجه به کرونا شاخص‌های داخلی آمریکا سیگنال‌های خوبی برایش نمی‌فرستند.

گزارش از: پوریا سلیمان زاده

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتکش ایرانی نفتکش توقیفی توقیف محموله محموله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست