Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- لیون در چهارمین شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با نتیجه 3-1 منچسترسیتی را شکست دهد و به عنوان آخرین تیم مرحله نیمه نهایی مسابقات معرفی شود.
به گزارش آریا، مکسول کورنه و موسی دمبله پیش از این نیز موفق شده بودند دروازه منچسترسیتی را بگشایند و اکنون گواردیولا در سه دیدار متوالی مقابل لیون موفق به کسب برد نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المپیک لیون برای دومین بار پس از فصل 2009/10 راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا در سه دیدارش مقابل لیون موفق به کسب برد نشده و یک تساوی و دو شکست کسب کرده است.
برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دو تیم از کشور فرانسه حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات را تجربه می کنند. در جام یوفای فصل 1992/93 نیز دو باشگاه فرانسوی در مرحله نیمه نهایی حاضر بودند. برای اولین بار از فصل 2012/13، نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامل دو کشور با دو نماینده است. در آن سال بایرن مونیخ و دورتموند از آلمان و رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا در نیمه نهایی حضور داشتند. برای اولین بار از فصل 1995/96، هیچ تیم انگلیسی یا اسپانیایی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر نیست. برای اولین بار از فصل 1990/91 و برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، هیچ باشگاهی از ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در مرحله نیمه نهایی مسابقات حاضر نیستند.
لیون زمانیکه گل اول را مقابل باشگاه های انگلیسی زده، هرگز بازنده مسابقه نبوده است و 6 برد و 5 تساوی کسب کرده است. لیون در 47 بازی اش در لیگ قهرمانان اروپا زمانیکه نیمه اول را با برد به اتمام رسانده، شکست نخورده و 39 برد و 8 تساوی به ثبت رسانده است. لیون در حالی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید که فصل 2019/20 لیگ 1 فرانسه را در رده هفتم به اتمام رساند. اما تیم هایی بوده اند که با کسب رتبه بدتر در مسابقات داخلی شان قهرمان جام باشگاه های اروپا شده اند. استون ویلا در فصل 1981/82 لیگ انگلیس یازدهم شد و بایرن مونیخ در فصل 1974/75 بوندسلیگا دهم شد، ولی هر دو تیم موفق به قهرمانی در اروپا شدند.
منچسترسیتی 12 بار در تمامی رقابت های فصل 2019/20 شکست خورد، تا بدترین عملکرد پپ گواردیولا در یک فصل در دوران مربیگری اش رقم بخورد. رودی گارسیا، همچون یولیان ناگلزمن، توماس توخل و هانسی فلیک برای اولین بار حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند، بنابراین هر تیمی قهرمان مسابقات شود، مربی اش برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. پپ گواردیولا پس از اینکه در هفت حضور ابتدایی اش در لیگ قهرمانان اروپا همراه با بارسلونا و بایرن مونیخ راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شده بود، در سه مرتبه بعدی که با منچسترسیتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شده، از حضور در نیمه نهایی مسابقات بازمانده است. ممفیس دیپای پس از گلزنی در شش دیدار متوالی لیگ قهرمانان اروپا در گلزنی مقابل منچسترسیتی ناکام ماند، تا رکوردش متوقف شود. داوید سیلوا پس از 10 سال، 436 بازی، 77 گل، 140 پاس گل، 4 قهرمانی در لیگ برتر، 2 قهرمانی در جام حذفی انگلیس و 5 قهرمانی در لیگ کاپ از منچسترسیتی جدا شد.
مکسول کورنه از پشت محوطه جریمه دروازه منچسترسیتی را گشود و نکته جالب اینکه آخرین بازیکنی که قبل از این گل نیز از پشت محوطه جریمه دروازه منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا را گشوده بود، باز هم کورنه در 28 نوامبر 2018 بود. مکسول کورنه در هر سه دیدار لیون مقابل منچسترسیتی تحت هدایت گواردیولا موفق به گلزنی شده و مجموعاً 4 بار دروازه سیتیزن ها را گشوده است. او به همراه لیونل مسی با 4 گل رکورددار گلزنی مقابل منچسترسیتی با مربیگری گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا است. از آغاز فصل 2018/19، مکسول کورنه در کنار سون هیونگ مین با به ثمر رساندن 4 گل، رکورددار گشودن دروازه سیتیزن ها در تمامی رقابت ها هستند.
کوین دی بروین 7 گل و 4 پاس گل در 13 بازی منچسترسیتی از آغاز ژوئن به ثبت رسانده است. کوین دی بروین 16 گل در فصل 2019/20 به ثمر رساند و با بهترین رکوردهایش که 16 بار گلزنی در فصل 2014/15 (همراه با وولفسبورگ) و 2015/16 (همراه با منچسترسیتی) بود مساوی کرد. کوین دی بروین با ثبت 16 گل و 22 پاس گل و تاثیرگذاری در 38 گل منچسترسیتی در تمامی رقابت های فصل 2019/20، بهترین فصل خود را به لحاظ آماری به اتمام رساند.
موسی دمبله چهارمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک دیدار مرحله یک چهارم نهایی به صورت بازیکن تعویضی وارد زمین می شود و بریس می کند. پیش از این اوله گونار سولسشر (منچستریونایتد مقابل دپورتیوو لاکرونیا در سال 2002)، دیوید بکام (منچستریونایتد مقابل رئال مادرید در سال 2003) و فیلیپه کوتینیو (بایرن مونیخ مقابل بارسلونا در سال 2020) موفق به چنین کاری شده بودند. موسی دمبله اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که به صورت بازیکن تعویضی مقابل منچسترسیتی موفق به ثبت بریس می شود. موسی دمبله سومین بازیکن تاریخ لیون پس از فرد و نیلمار است که به عنوان بازیکن تعویضی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت دو گل می شود. موسی دمبله در سه بازی مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا چهار گل زده و دو بار بریس کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لیون رودی گارسیا لیگ قهرمانان نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مرحله نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی برای اولین بار مکسول کورنه بایرن مونیخ موسی دمبله اروپا شد فصل 2019 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد

11 تیم تاکنون صعودشان به لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی شده است.

طرفداری | شاگردان ژاوی جایگاه‌شان را در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده رزرو کردند.

دیدار دو تیم بارسلونا و والنسیا دقایقی پیش با پیروزی 4-2 آبی‌اناری‌ها به پایان رسید تا ژاوی و تیمش علاوه بر پس گرفتن جایگاه دوم خود از ژیرونا، حضورشان را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 قطعی کنند. رئال مادرید به عنوان اولین تیم از لالیگا حضورش را در لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی کرده بود و حالا بارسلونا دومین تیمی است که به همراه رئال مادرید، جایگاهش را در تورنمنت فصل آینده چمپیونز لیگ که با شکل و شمایلی جدید هم برگزار می‌شود، رزرو کرده است.

بیشتر بخوانید: بارسلونا 4-2 والنسیا؛ هت‌تریک لوانگُلفسکی بلای جان خفاش‌های 10 نفره! چه تیم‌هایی تا به الان به لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 راه یافته‌اند؟

تا به امشب، 11 تیم به لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 راه یافته‌اند. این باشگاه‌ها عبارتند از:

آرسنال منچسترسیتی رئال مادرید بایرلورکوزن بایرن مونیخ اینتر میلان پاری سن ژرمن آیندهوون فاینورد بارسلونا تیم‌هایی که سهمیه قطعی لیگ قهرمانان اروپای 25-2024 را بدست آورده‌اند

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر
  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • تکراری‌ترین نیمه‌نهایی اروپا با معرکه مونیخ
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال