Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:24:30 GMT

مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش نیروی انسانی آن است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۶۵۸

مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش نیروی انسانی آن است

وزیر آموزش‌وپرورش مهم‌ترین سرمایه وزارتخانه متبوعش را نیروی انسانی آن عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها و روسای۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های کارآمدی یک نظام شایسته تنظیم بهینه روابط و کارها بین دستگاه‌ها و بخش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهایی که صرفاً به دلیل تخصصی شدن در جهت انجام بهینه کار از هم تفکیک‌شده و در حقیقت اجزای یک کل هستند و مأموریت پیشرفت جامعه و حل مسائل جامعه را داشته و باید بتواند آن را مدیریت کند، لذا کارکرد این کل بستگی به نحوه ارتباط و کارکرد تک‌تک دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: سازمان‌هایی نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقام تنظیم‌گر و مسئول ایجاد تعادل کل هستند و نقش مهم و راهبردی دارند؛ لذا اگر این سازمان‌ها درست عمل کنند همه‌چیز مرتب‌تر می‌شود و کارایی کلی نظام اداری بالا می‌رود و اگر این سازمان‌ها دچار بدکارکردی شوند کارکرد دیگر نهادها را مختل خواهند کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت مأموریت سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اداره امور اداری و استخدامی کشور نقش راهبری و تنظیم گری مأموریت‌ها و کارهای تفکیک ‌شده از هم را بر عهده دارد و چگونگی انجام احراز صلاحیت‌ها و تقسیم مأموریت‌ها توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور رصد و پایش می‌شود.

وی گفت: ساماندهی منابع انسانی، نظام جبران خدمات، نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و بهره‌وری منابع در محدوده مسئولیت‌های این سازمان است.

وزیر آموزش‌وپرورش نیروی انسانی شاغل در آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین سرمایه این سازمان دانست و گفت: در آموزش‌وپرورش که به پشتوانه سرمایه نیروی انسانی اهداف خود را پیش می‌برد و سهم سایر دستگاه‌ها و نهادها تقریباً در تحقق اهداف و مأموریت‌های آن ناچیز است، اهمیت نیروی انسانی و سازمان‌دهی آن مضاعف می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هرچقدر با همکاری بیشتر کارکنیم کارایی سازمان‌ها مضاعف خواهد شد، گفت: نشست امروز که با حضور روسای مناطق و مدیران کل استان است، امکان برقراری ارتباط مستقیم را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با سطحی از نهاد آموزش‌وپرورش برقرار می‌کند که بیشترین مسئولیت را در جذب و ارتقای نیروی انسانی دارند و بیشترین تأثیر را از ساختار و ارزیابی عملکرد و خدمات می‌بینند و به اعتقاد من شنیدن نظرات رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌تواند به درک بهتر همکاران ما در حل و ساماندهی مسائل کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش استخدام سازمان امور اداری و استخدامی کشور آموزش وپرورش نیروی انسانی سازمان ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن