Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان بسیجی همیشه در زمینه حل، مدیریت بحران ها و امداد در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشگام بوده اند و در زلزله کرمانشاه و سیل استان های گلستان و لرستان در سال 98 تا اسفند سال گذشته و اوج شیوع ویروس کرونا دانش آموزان بسیجی حماسه ها آفریدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بسیج دانش آموزی از همان اوایل تاسیس تاکنون همواره در مراحل بحرانی کشور در کنار مردم بوده و سعی کرده با رسیدگی به مشکلات قشر دانش آموز و بکارگیری آنان در طرح های خدمت رسانی به مردم نقش موثری را ایفا کند، به همین منظور جهت آشنایی بیشتر با فعالیت های این قشر بسیج گفتگویی با محمد تقی امیدی ساکت، مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصار الحسین (ع) صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تقی امیدی ساکت مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به تصویب قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش آموزی در سال ۷۵، افزود: بعد از تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان، وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح و آموزش و پرورش بسیج دانش آموزی به عنوان یک تشکل قانون مند در بدنه آموزش و پرورش شروع به کار کرد و فعالیت دانش آموزان در حوزه های فرهنگی اجتماعی سیاسی شروع شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بسیجی همیشه در زمینه حل، مدیریت بحران ها و امداد در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشگام بوده اند افزود: در زلزله کرمانشاه و سیل استان های گلستان و لرستان در سال ۹۸ تا اسفند سال گذشته و اوج شیوع ویروس کرونا دانش آموزان بسیجی حماسه ها آفریدند.

امیدی در زمینه امداد به سیل زدگان خاطر نشان کرد: ۴میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال کمک های مردمی به شکل نقدی و غیر نقدی جمع آوری و جهت خدمت رسانی به سیل زدگان مصرف شد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) در ادامه بابیان اینکه: در سال جدید و در مواجهه با بیماری فرا گیر کرونا دانش آموزان بسیجی با تشکیل گروه های جهادی و به صورت اختیاری وارد میدان کار شدند، افزود: در دوره اوج این بیماری دانش آموزان بسیجی در کنار پلیسان راهور بودند.

ضدعفونی۳هزار و ۷۳۵ نقطه در ایام اوج شیوع کرونا توسط دانش آموزان همدانی

وی همچنین خاطر نشان کرد: در ۳هزار و ۷۳۵ نقطه دانش آموزان عملیات ضد عفونی معابر و ساختمان ها را اجرا کردند که ۹۸۰مورد آن مربوط به ضد عفونی مدارس می شود.

امیدی تاکید کرد: دانش آموزان در غالب همیاران بهداشت و سلامت در زمینه غربال گری هم فعالیت کردند و این طرح در ۹۳ نوبت و در هر نوبت بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد خانواده توسط دانش آموزان غربال گری شدند.

تولید بیش از ۱۳۸ هزار ماسک با همت دانش آموزان بسیجی

وی افزود: دانش آموزان بسیجی با تولید ۱۳۸ هزار و ۷۱۰ عدد ماسک، ۳۳ هزارو ۵۰ جفت دستکش تحت نظارت سازمان غذا و دارو و همچنین توزیع ۱۰هزار و ۴۲ لیترمایع ضد عفونی کننده حماسه جهادی خود را در زمینه کنترل بیماری کرونا به اوج رساندند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) بیان کرد: دانش آموزان بسیجی با شعار جهاد ادامه دارد، فعالیت های بسیجی خود را استمرار مجاهدت های دانش آموزان رزمنده دفاع مقدس می دانند.

امیدی با اشاره به اینکه امسال هم مثل سنوات گذشته ۸۳ گروه جهادی در غالب طرح هجرت۳ فعال هستند، تصریح کرد: دانش آموزان جهادگر علی رغم شرایط سخت مشغول نوسازی ساختمان مدارس، تولید گان ، ماسک، شیلد و دستکش هستند و ۳۹۵مورد آموزش چهره به چهره در بحث نظافت و رعایت آموزش فردی توسط نیروهای بسیج دانش آموزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در گروه های بسیجی متوسطه دوم، اول و ابتدایی به ترتیب با عنوان های پیشگامان، پوینده و امیدان مشغول کار جهادی هستند، ادامه داد: اقدامات دانش آموزان بسیجی در این روز های سخت به صورت ۱۲ مورد گزارش بخش اقدامات بسیج دانش آموزی از صدا و سیما، ۴۵ مورد گزارش موردی و مستندی و ۴۶ مورد جلسه اطلاع رسانی شده است.

امیدی در خصوص معرفی طرحی متبرک به نام شهید بهنام محمدی در محور ارتباط بین خانواده، مسجد و مدرسه گفت: در این طرح حدود ۳۰۰ نفر پیش از فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد رزمایش کمک مومنانه، به شکل بسیجی در حال خدمت رسانی بودند.

وی با اشاره به  اینکه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب دیگری در بین این بسیجیان شکل گرفت افزود: با هماهنگی هایی که با بنیاد برکت و علوی در تهران انجام گرفت، پویشی تحت عنوان مواسات تشکیل شد.

توزیع ۵۵۰ کارت هدیه بین دانش آموزان نیازمند

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) ادامه داد: در ابتدا دانش آموزان نیازمند شناسایی شدند و طی هماهنگی و کمک هایی که از تهران دریافت کردیم قریب به ۵۵۰ کارت هدیه ۲۰۰هزار تومانی در بین دانش آموزان نیازمند مدارس هدف طرح شهید بهنام محمدی تقسیم شد.

وی در پایان در خصوص برنامه های اجرا شده این قشر در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: بسیج دانش آموزی به مناسبت این ایام مبارک مرحله دوم طرح رزمایش کمک مومنانه خود را شروع کرد و ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۴۵۰هزار تومان تهیه شد در حدود ۳۰۰ بسته معیشتی هم از طرف بنیاد برکت کمک گرفتیم که این بسته ها در مسجد محله مجیدآباد همدان توزیع شد؛ همچنین مشابه این برنامه در سایر شهرستان ها به اجرا رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی