Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی‌های پی درپی و حوادث‌های گوناگون طی پنج ماه اخیر در شهرستان کازرون، اظهار کرد: آمار آتش‌سوزی‌های مراتع، منابع طبیعی و مزارع امسال نسبت به سال‌های قبل به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد، به طوری که آتش‌نشانان این سازمان در پنج ماهه نخست سال در ۱۹۹ عملیات اطفاء حریق مراتع، منابع طبیعی و مزارع حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، از خبرنگاران این شهرستان درخواست کرد در همه حوادث و اتفاقات یار و همراه مجموعه سازمان آتش نشانی باشند و خبر‌های این حوزه و آموزش‌هایی را که در حوزه خدمات ایمنی به منظور سلامت و ایمنی شهروندان ارائه می‌شود، منتشر کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با تاکید بر اینکه محدوده عملیاتی این سازمان، حریم قانونی شهر است، تصریح کرد: تعداد زیادی از این اتفاقات اگرچه در محدوده فعالیت این سازمان نبود، اما به حکم وظیفه نوع‌دوستی و انسانی به عنوان پشتیبان در عملیات‌ها کمک رسانی کردیم.

پشنگیان به اشاره به تشکیل یک تیم واکنش سریع و تخصصی متشکل از ۸ نفر از آتش‌نشانان زبده سازمان گفت: این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله غواصی، چاه نوردی، کار در کوهستان، حریق و آتش سوزی تخصص‌های لازم را آموزش دیده اند و در زمان وقوع حوادث در هر زمان با ماشین پیشرو در محل حوادث حضور پیدا می‌کنند.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی و وجود ماشین آلات فرسوده در سازمان، افزود: از مردم تقدیر و تشکر می‌کنم که در اتفاقاتی که رخ می‌دهد احساس مسئولیت می‌کنند و یاری‌گر آتش نشانان هستند.

پشنگیان ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش نشانی در شهر کازرون مشغول به فعالیت هستند که تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، شهردار و فرماندارویژه شهرشتان جهت راه اندازی ایستگاه سوم و نوسازی ناوگان به زودی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

او به بحث ایمن سازی بازار بزرگ کازرون اشاره کرد و افزود: ایمن سازی بازار در دستور کار قرار دارد، امسال هم در همین رابطه در دو نقطه بازار (جعبه اف) اطفای حریق نصب شده که در زمان حادثه آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

پشنگیان ادامه داد: طرح بازرسی شیر‌های هیدرانت سطح شهر نیز اجرا و همگی سرویس و رنگ آمیزی شده است.

این مقام مسئول، به ساماندهی تیم‌های داوطلبان آتش‌نشان در این سازمان اشاره و بیان کرد: ساز و کاری را به منظور آموزش این داوطلبان تدارک دیده بودیم که با شیوع ویروس کرونا؛ آموزش عملی فعلا لغو شده، اما در تلاش هستیم که از طریق فضای مجازی فعلا آموزش تئوری را پی بگیریم و بعد برای آموزش عملی تدابیری بیندیشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع آتش سوزی منابع طبیعی آتش سوزی مزارع آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها